پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه مرزبانی دینی، عقیدتی و فرهنگی مهمتر ار مرزبانی خاکی هستند، گفت: حوزه‌های علمیه باید آگاهی کامل برای آگاه سازی مردم در جامعه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام توحیدی، شامگاه چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت سالروز شهدای 17 شهریور که در مدرسه تخصصی امیر المومنین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: یگی از کارهای حوزه علمیه و علمای شیعه باید رصد جامعه باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان برای جلوگیری از رشد اسلام اهل بیت(ع) و اسلام شیعه تلاش های فروانی کردند، افزود: اسلام زنده، اسلام اهل بیت و اسلام شیعه است.

استاد حوزه علمیه قم  گفت: گروه‌های وهابیت بهترین وسیله برای رسیدن آمریکا، اسرائیل وانگلیس به اهداف مورد نظرشان هستند، چرا که در طول تاریخ بزرگترین جنگهای داخلی مسلمانان برعلیه همدیگر صورت گرفته است.

وهابیون بدترین جنایات را مرتکب می‌شوند

 حجت الاسلام توحیدی افزود: دفاع در دین اسلام واجب است و هنگامی که دشمن به ما حمله می‌کند، باید از خود دفاع کنیم، لذا باید در مقابل وهابیت که در جهان به نام اسلام  ومسلمانان بدترین جنایات را مرتکب می‌شود، ایستاد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند مردم را آگاه سازند، اظهار داشت: تمام فرقه‌های باطلی که در ایران و خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، می‌خواهند به نظام اسلامی واسلام ضربه بزنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علمای شیعه مرزبان جامعه هستند، گفت: باید بدانیم که علما در کجای این مرز قرار دارند  زیرا مرزبانی از مرزهای دینی، عقیدتی، فرهنگی مهم تر از مرز خاکی است.

 حجت الاسلام توحیدی با بیان اینکه باید در مکانی که ابلیس و نیروهای آن وارد می‌شوند، مرزبانی کرد و هرچه که دشمن وارد مرزها شد باید جلوی آن را گرفت، افزود: مرزبانی بدون دیده بان امکان پذیر نیست و در موضوعات  مختلف ازجمله مسائل فقهی، اعتقادی موضوع بهائیت وعرفان های نوظهور نیاز به تخصص وجود دارد، زیرا اگر در هر کدام از این حوزه‌ها تخصص نباشد، دشمن وارد می‌شود.

وی  با بیان اینکه بهترین عامل تفرقه نیز در میان مسلمانان و ایجاد آدم‌کشی را وهابیت و گروه‌های تکفیری و داعش می‌دانند، اظهار داشت: دشمن دین اسلام را یک دین خشن و خشونت معرفی می‌کند و مسلمان‌هراسی را ایجاد کرده است و یکی از محورهای تبلیغات وهابیت علیه دین اسلام، خشونت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha