یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پروژه‌های صدا و سیمای مرکز قم افتتاح شد

۱۰۶ پروژه صدا و سیمای مرکز قم طی مراسمی با حضور تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) و جمعی از معاونان صدا و سیما و استاندار قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی و آغاز بهره‌برداری از 106 پروژه فنی، ‌عمرانی و برنامه‌سازی صدا و سیمای مرکز قم ظهر امروز در تالار همایش‌های این اداره‌کل برگزار شد.

در این مراسم علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما ضمن تقدیر از حمایت‌های استانداری قم برای تقویت بسترهای موجود در صدا و سیمای مرکز قم اظهار کرد: امیدواریم صدا و سیمای مرکز قم در حوزه‌های مختلف از جمله مستندسازی، نمایشی، پویانمایی و انیمیشن موفق باشد چرا که برای این موارد نهضت‌های بزرگی به همت مراکز استان‌ها دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: حرکت در صدا و سیمای مرکز قم مثبت، موفق و روبه جلو ارزیابی می‌شود به همین علت این مجموعه در جشنواره‌ها و ارزیابی‌ها در گروه‌های نخست است؛ در حوزه موسیقی آیینی و دینی نیز انتظار می‌رود که مراکزی همانند قم در خط نخست باشند و به الگوسازی و استانداردسازی بپردازند اما تحقق این هدف نیازمند زیرساخت و امکانات است.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برای قم یک موضوع مهم است چرا که این شهر مبدا انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی(ره) بوده است؛ گنجینه‌ای از معارف انسانی و الهی در شهر مقدس قم وجود دارد که باید به صورت مطلوب به تبیین و بررسی آنها بپردازیم.

وی از تلاش دشمن برای تخریب دستاوردهای نظام اسلامی یاد کرد و ادامه داد: دشمنان به دنبال این بودند که مردم ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را نگیرند اما اکنون این چهل سالگی فرا رسیده به همین علت باید به جایگاه کنونی خود افتخار کنیم و به صورت ویژه به برنامه‌های سالگرد توجه داشته باشیم.

همچنین، تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) از افتتاح 106 پروژه در صدا و سیمای مرکز قم یاد کرد و گفت:‌ همانطور که در روایات نیز اشاره شده است علم و دانش اسلامی باید از قم به سراسر جهان منتشر شود اما تحقق این هدف به عنوان کار اصلی ما نیازمند امکانات و تجهیزات است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی با تاکید بر اینکه دشمنان انقلاب و اسلام به شیوه‌های مختلف در حال نفوذ هستند، اظهار کرد: برخی از تولیدات آنها که با استفاده از اینترنت در اختیار افراد قرار داده می‌شود به صورت مستقیم بنیان خانواده‌های ایرانی را هدف قرار داده است؛ سریال‌هایی که آمریکایی‌ها علیه چین و ژاپن تولید می‌کنند در ایران دوبله و زیرنویس می‌شود چرا که می‌خواهند چهره چین و ژاپن به عنوان کشورهایی که در عرصه اقتصاد جهان نقش مهمی دارند نزد ایرانی‌ها خراب شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس فراکسیون روحانیون ملجس شورای اسلامی نیز حضور داشتند و حجت‌الاسلام محمد لطفی‌نیاسر مدیرکل صدا و سیمای استان قم، سید مهدی صادقی استاندار قم و رضا علیدادی معاون فنی سازمان صدا و سیما نیز به ایراد سخن پرداختند.

لازم به ذکر است، واحدهای موفق صدا و سیمای مرکز قم در پایان مراسم رونمایی و بهره‌برداری از پروژه‌های این مرکز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha