سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جامعه الزهرا

حوزه/نشست طلاب جدیدالورود مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با حضور مدیر، کارکنان و مشاوران تربیتی این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه تمام وقت روزانه جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با حضور طلاب جدیدالورود این مدرسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست که مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه، کارکنان و مشاوران تربیتی این مدرسه حضور داشتند، پس از قرائت قرآن کریم، خانم کریمی پور به مناسبت عید سعید غدیر به مدیحه سرایی پرداخت.

در ادامه، خانم رحیمه جلیل پور، مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد غدیریه و ابراز خرسندی از حضور طلاب در این مدرسه، بانوان طلبه را امید کشور و سرمایه های جهان اسلام دانست و بیان داشت: طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برای رسیدن به اهداف این مجموعه باید به خودسازی و تزکیه نفس بپردازند تا الگویی برای بانوان جامعه باشند.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه با اشاره به حدیث «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ؛ ارزش هر کس به اندازه همت او است» در حکمت ۴۶ نهج‌البلاغه، تصریح کرد: شما بانوان طلبه جدیدالورود در ابتدای راه هستید و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید همت بلند و تلاش مضاعف داشته باشید.

جلیل پور با تصریح بر اینکه بانوان طلبه در مسیر طلبگی، گام های اول را محکم بردارند، تأکید کرد: طلاب باید بار علمی خود را از ریشه محکم ببندند تا در تبلیغ معارف دین و پاسخ به شبهات دینی به درستی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های مدارس و حوزه های علمیه، مباحثه است، گفت: یکی از فواید مباحثه، تثبیت دروس در ذهن و بالا بردن قدرت بیان است، بنابراین طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه خطاب به طلاب جدیدالورد اظهار داشت: اگر همه امور را برای رضای خدا و با توکل بر خدا انجام دهید، خداوند متعال شما را هدایت و حمایت می کند، همانطورکه در قرآن کریم آمده است: «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم».

جلیل پور عنوان کرد: حضرت علی(علیه‌السلام) همه مردم را به دو عامل مهم و حیاتی که همانا رمز پیروزی و موفقیت است، سفارش کرده و می فرمایند: «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم؛ شما را به تقوای الهی و نظم ر کارهایتان سفارش می کنم».

وی با تأکید بر اینکه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) الگوی همه ما است، ادامه داد: دو عامل «تقوا» و «نظم» دو بال پرواز و رشد یک طلبه است و طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)  باید به این دو نکته توجه ویژه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه تمام وقت روزانه به اهمیت عفاف و حجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد: انتظار جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از بانوان طلبه این است که تحولی عظیم و انقلاب فرهنگی در جامعه به وجود آورند.

جلیل پور در پایان نشست، نکاتی درباره آیین‌نامه، قوانین آموزشی و سامانه دانش‌پژوهان این مدرسه بیان داشت و طلاب جدیدالورود با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha