شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ حجت الاسلام کاظم لو گفت: طلابی که وارد حوزه علمیه می شوند نیت خود را خالص کنند و اگر تنها برای کسب مدرک تحصیلی به این مکان مقدس وارد می شوند، بدانند که راه را اشتباه آمده اند، لذا خود را گرفتار کسب مدرک نکنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو، امروز در دوره توجیهی طلاب مدرسه علمیه کوثر قزوین، با تاکید بر ضرورت بهره گیری بیشتر طلاب از فرصت ها، گفت: سخت‌کوشی برای طلبه امری حیاتی است و باید خود را از مردم مستغنی بداند و تمام تلاش خود را در راه حق انجام دهد.

وی با بیان این که خودسازی و معرفت‌افزایی و تکمیل بصیرت دینی، باید اولویت اصلی یک طلبه باشد، افزود: اگر علم و عمل برای خدا باشد، قطعا نورانیتی که در آیات و روایات بر آن تأکید شده برای انسان حاصل می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ادامه داد: درس خواندن زیاد موجب پیدایش علم نیست و علم نوری است که خداوند آن را در دل هر بنده‌ای که بخواهد قرار می‌دهد و اگر انسان در زندگی این‌گونه به دنبال علم و دانش باشد، خداوند نیز نتیجه کار او را در آخرت خواهد داد.

وی با تاکید بر این که خداوند مزد عمل کننده به علم را هم در دنیا و هم در آخرت می دهد، اما مزد و پاداش واقعی او وعده‌های حق الهی است که در آخرت نصیبش می‌شود، اظهار کرد: طلاب برای کسب مدرک وارد حوزه نشوند، بلکه هدفشان کسب سواد دینی و خدمت به مردم باشد.

حجت الاسلام  کاظم لو اضافه کرد: طلابی که وارد حوزه علمیه می شوند نیت خود را خالص کنند و اگر تنها برای کسب مدرک تحصیلی به این مکان مقدس وارد می شوند، بدانند که راه را اشتباه آمده اند، لذا خود را گرفتار کسب مدرک نکنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، دوران طلبگی را  به عنوان دوره ای ارزشمند و طلایی یاد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نظام برنامه ریزی مدارس علمیه خواهران استان تلاش شده استادان و طلاب بیشترین بهره برداری را از زمان در راستای خودسازی و علم اندوزی داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha