پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عمامه گذاری شهرستان تاکستان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان گفت: طلبه علوم دینی از ابتدای ورود به حوزه با خواست و انگیزه یادگیری و علم آموزی برای خدا مسیر خود را آغاز می کند، لذا پذیرش رسالت در این حرکت اهمیت دارد و طلبه باید بداند که برای مادیات و مدرک درس نمی خواند، بلکه هدفش خدمت به دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی در کارگاه تلبس طلاب حوزه علمیه شهرستان تاکستان، گفت: اساس کار حوزه بر تبلیغ و تفقه در دین است، اگر تبلیغ نباشد، تمام کارهای حوزه ابتر است. تبلیغات سطوح مختلف دارد؛ از مراجع گرفته تا نویسندگان و محققان، روحانیون و طلاب هم با زبان و بیان شان در امر تبلیغ حقایق فعال هستند، نتیجه همه فعالیت های حوزوی در تبلیغ مشاهده شود.

وی افزود: طلبه علوم دینی از ابتدای ورود به حوزه با خواست و انگیزه یادگیری و علم آموزی برای خدا مسیر خود را آغاز می کند، لذا پذیرش رسالت در این حرکت اهمیت دارد و طلبه باید بداند که برای مادیات و مدرک درس نمی خواند، بلکه هدفش خدمت به دین است.

مدیر مدرسه علمیه شهرستان تاکستان با بیان این که امروز روحانیت پرچم دار دین است و باید برای حفظ دین تقویت شود، اظهار کرد: طلبه علوم دینی در کنار کسب علم و دانش نسبت به تزکیه و تهذیب نفس اهتمام دارد و تقوا، عدالت، شجاعت و جهاد را در خود تقویت می کند و اگر حرکت خود را با محور خدایی قرار دهیم، در مسیر تحول قرار می گیریم که طلاب حوزه علمیه باید این گونه باشند.

وی به مراسم عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه شهرستان تاکستان اشاره کرد و بیان داشت: حوزه علمیه شهرستان تاکستان امسال هم مراسم عمامه گذاری با حضور نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، مدیریت حوزه علمیه استان قزوین، روز یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha