دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فرهاد عباسی

حوزه/ مدیر مطالعات و برنامه ریزی آموزشی حوزه های علمیه گفت: برنامه جدید آموزشی حوزه علمیه، دارای قابلیت و برکات زیادی است و درسال جدید تحصیلی استقبال خوبی از آن شده و در ۱۰۰مدرسه علمیه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام فرهاد عباسی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه معاونین  آموزشی مدیریت های استانی  حوزه های علمیه که در قم برگزارشد به ارائه گزارشی از روند اجرایی برنامه جدید آموزشی پرداخت و گفت: برنامه جدید آموزشی از موضوعات جدیدی است و با طراحی های که شده برای باز خورد گیری دربیش از صد مدرسه در حال اجرا است.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی آموزشی حوزه های علمیه بابیان اینکه در مورد برنامه آموزشی جدید و نحوۀ آشنایی معاونین آموزشی با روند اجرایی آن، کتابی تدوین شده است، افزود: لازم است معاونین آموزشی استانها در مورد برنامه ریزی جدید در مدارس علمیه برای طلاب اطلاع رسانی نمایند.

وی افزود: اگر چه بیشتر مشکلات درارتباط با برنامه جدید آموزشی برطرف شده، ولی بعضی نواقص وجود دارد که می توان با همکاری یکدیگر ازبین برد.

حجت الاسلام عباسی بابیان اینکه برنامه جدید، دارای قابلیت و برکات  زیادی است و درسال جدید تحصیلی استقبال خوبی از آن در مدارس علمیه شده است و نزدیک به 20 مدرسه علمیه قم در حال اجرا و ازکتابهای جدید درحال بهره گیری می باشند، افزود:  برنامه آموزشی در حال اجرا شدن است و امید است همه مدارس  علمیه در استانها به این سمت و سو حرکت کنند.

مسئول دفتر هماهنگی امور مراکز تخصصی و موسسات آموزش عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه برنامه جدید دارای شاخصه هایی است عنوان کرد: محوریت سرفصل برای هردرس، توجه به قرآن، کاربردی بودن، دروس اقتضائی، آموزش مهارتها، واگذاری امورعلمیاتی و اجرایی دربرنامه ها به مدارس، توجه به دانش اخلاق وآموزش آداب، توجه به موضوعات مربوط به انقلاب اسلامی ازمهمترین  این محورها است.

وی بابیان اینکه کتابهای قدیم گذشته حذف نشده اند، افزود: اگر مدرسه علمیه به دنبال کتاب های جدید است؛ معاونت آموزش استقبال وحمایت می کند وظرفیت را برای استفاده آزاد گذاشته است و هیچ گونه اجباری در استفاده از کتب جدید نیست.

حجت الاسلام عباسی گفت: موضوع دیگر مصوبات شواری آموزش استانی است؛ این شورای می تواند با همکاری موانع را برای اجرای بهتر رفع کند.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی آموزشی حوزه های علمیه عنوان کرد: راه اندازی شورای آموزش استانی از مسائلی مورد نیاز است و لازم است در شهرستانها با همکاری معاونین اجرایی شود و فعالیت آن در ارتباط با بررسی، ارتقاءسطح آموزش و بررسی و رفع مشکلات برنامه جدید آموزشی است.

وی افزود: با پشتوانه این شورا بسیاری از اختیارت را به مدارس علمیه می توان واگذار کرد و حتی این شورا دارای جایگاه حقوقی است.

حجت الاسلام عباسی بابیان اینکه در ارتباط با رشته های تخصصی  فعالیت خوبی صورت گرفته و تأسیس 7رشته درسطح دو، 30 رشته درسطح سه  و 10 رشته درسطح 4 از جمله این فعالیت ها است افزود: اکنون در 20 استان و در 28 شعبه  استانی رشته های تخصصی دایر شده است.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی آموزشی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه برای تأسیس رشته  تخصصی در شهرستانها نیازی به مرکز مستقل نیست گفت: برای سهولت کار از طریق روش های دیگر مانند تأسیس شعبه و حتی مدارس علمیه که سطح یک و دو درآن دایر است، می توان اقدام کرد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha