پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 425938
۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
روحانیت در جبهه

حوزه/ معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین از رونمایی فیلم مستند شهید حجت الاسلام جمشید آقاجانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان روحانی حوزه قزوین در دوران دفاع مقدس، دو فیلم مستند نیز که با همکاری تیم رسانه ای حوزه علمیه استان و صدا وسیما تهیه شده رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، ،حجت الاسلام علالدین صفی خانی، در جلسه هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه علمیه قزوین ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس وشهدای روحانیت، گفت: دوران دفاع مقدس برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که چون نگینی می درخشد و همه وظیفه داریم از آن صیانت نماییم.

وی افزود: در طول دو قرن گذشته هر جنگی که بر کشور تحمیل شده بود یا ایران بازنده بود یا قراردادهای ننگینی را بر ما تحمیل کردند و تنها دورانی که مملو از افتخار و عزت است،  دوران دفاع مقدس است که ایران اسلامی در برابر همه کفر ایستاد و با سربلندی پیروزشد، لذا انعکاس عظمت این دوران، رسالتی سنگین و همیشگی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

معون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  در این جنگ چندگروه دنبال اهداف خود بودند که دولت های فرامنطقه ای مانند آمریکا و ایادیش برای سرنگونی نظام تلاش می کردند نظام را ساقط کنند، برخی کشورهای عربی نمی خواستند انقلاب به کشورهای آنها سرایت کند و صدام که می خواست رهبری جهان عرب را برعهده گیرد که هیچکدام در اهداف خود موفق نشدند.

وی یادآور شد: دوران جنگ تحمیلی بهترین فرصت برای شکوفایی خلاقیت فرماندهان جوان بود که با هدایت امام(ره) و حضور گسترده اقشار مختلف مردم ندای وحدت سرداده شد و همه به صحنه آمدند و حماسه ای بزرگ خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

حجت الاسلام صفی خانی به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: نگاهی به آمار شهدای روحانی در 8 سال دفاع مقدس نشان می‌دهد افرادی از این صنف در اغلب مسئولیت‌های رزمی حاضر بوده ونقش آفرینی کرده‌اند و روحانیون شهید در بین فرماندهان و رسته‌های مختلف نظامی و مسئولیت‌های مختلف مرتبط با جنگ حضور داشته‌اند.

وی از رونمایی فیلم مستند شهید حجت الاسلام والمسلمین جمشید آقاجانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: در این هفته علاوه بر تجلیل از پیشکسوتان روحانی حوزه قزوین در دوران دفاع مقدس، دو فیلم مستند نیز که با همکاری تیم رسانه ای حوزه علمیه استان  و صدا وسیما تهیه شده رونمایی خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم شب شعر دفاع مقدس، نصب تصاویر شهدای روحانی در مدارس علمیه قزوین، خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی و دیدار با خانواده  شهدای روحانی به عنوان بخشی از برنامه های هفته دفاع مقدس حوزه علمیه قزوین خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha