چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام سجاد علیه السلام

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از انتشار ۱۱ جلد کتاب در خصوص امام سجاد(ع) در مجموعه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خبرداد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام  لبخندان پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای کنگره بین‎المللی امام سجاد(ع) با آیت‎الله حسینی بوشهری گفت: خوشبختانه د راین کنگره رمز حدیث امام رضا(ع) در خصوص بیان محاسن کلام اهل بیت(ع) را لمس کردیم که اگر محاسن کلام اهل بیت را به گوش غیرمسلمانان هم برسانیم آنها شیفته کلام حضرات خواهند شد.

وی افزود: وقتی کشیش مسیحی می گوید که در روزهای شنبه پیش از انجیل از مناجات‎های صحیفه برای مردم می‏ خوانم، این مساله همان تعبیر کلام امام رضا(ع) است.

معاون فرهنگی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بیان کرد: به سفارش بزرگان در دو قسمت علمی و فرهنگی در این کنگره تلاش شده است؛ خوشبختانه در بخش علمی 11 جلد کتاب منتشر شده؛ مقالات و سخنرانی های مفید در 11 جلد کتاب منتشر شده است.

وی تصریح کرد: 1000 مقاله علمی از کشورهای مختلف در این سالها به کنگره ارسال شده که سال گذشته نویسنده عراقی جایزه بهترین اثر علمی را از آن خود کرد؛ موسسه صحیفه سجادیه در سال گذشته در بخش علمی و پژوهشی ایجاد شد که به دنبال تعیین سرفصل های مرکز تخصصی صحیفه امام سجاد(ع) هستیم.

مدیر مرکز صحیفه سجادیه بیان کرد: در بخش فرهنگ عمومی نیز فعالیت های مختلفی انجام شده؛ امروزه حافظان قرآن در استان هرمزگان در بخش حفظ صحیفه سجادیه و نهج البلاغه نیز ورود کردند.

وی گفت: رسیدگی به ایتام و آزاد کردن زندانی و خانه سازی برای محرومین در استان هرمزگان که در سالهای اخیر همگان آن را به نام امام سجاد(ع) می شناسند به نام اهل بیت(ع) و امام سجاد(ع) انجام می شود، زیرا اهل بیت(ع) و امام سجاد و ائمه اطهار(ع) بودند که این مسیر را برای ما ایجاد کردند.

حجت الاسلام لبخندان بیان کرد: امسال به دنبال فعال تر کردن بخش بین المللی این کنگره هستیم و امیدواریم محاسن کلام اهل بیت(ع) در سراسر جهان منتشر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha