پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مباهله

حوزه/ حجت الاسلام غفوری گفت: روز مباهله روز اثبات حقانيت اسلام و پيامبر اكرم(ص) است و نزول آيه مباهله، دليلی بر فضيلت و حقانيت باور شيعه در مورد جايگاه امامت علی(ع) بعد از رحلت پيامبر اكرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام مسعود غفوری صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) شهرستان تاکستان به فرارسیدن روز مباهله اشاره کرد و گفت: طبق آيات و تعابيری كه درباره واقعه مباهله وجود دارد، از امام علی(ع) به عنوان انفس تعبير شده و اين بدان معنی است كه علی(ع) همچون خود پيامبر اعظم(ص) است و اين دو بزرگوار از يكديگر جدا نيستند.

وی، از ارزش گذاری برای اسلام و آرمانهای آن به عنوان بزرگترين درس واقعه مباهله برای مسلمانان نام برد و تصريح كرد: در اين واقعه پيامبر برای اثبات حقانيت اسلام در برابر مسيحيان نجران، تمام عزيزان خود را به ميان آورد و از آنها استفاده كرد و اين نشان از اهميت دين مبين اسلام برای پيامبر و اهل بيت ايشان دارد و به این دلیل اهمیت این روز از عید غدیر کمتر نیست.

این استاد حوزه ادامه داد: ماجرای مباهله نشان داد كه هركس به هر عنوان با دين اسلام مخالفت كند، دچار شكست و ذلت ابدی خواهد شد و سرنوشت انسانهای لجوج و خودخواه كه به هر بهانه ای از پذيرش حق و منطق صحيح سرباز می‌زنند همين است.

وی تصریح کرد: حضور اهل بيت پيامبر(ص) برای اثبات حقانيت اسلام در برابر مسيحيان نجران، باعث شد آنها در برابر عظمت اين دين الهی سر تعظيم فرود آورده و از ادعاهای خود چشم پوشی كنند.

حجت الاسلام غفوری تصریح کرد: اساس دين اسلام به خاطر همين پنج نفر يعنی پيامبر اسلام(ص) حضرت علی(ع) فاطمه زهرا(س) و حسنين(ع) است و اين واقعه نشان داد كه اهل بيت پيامبر، هم‌گام و همراه ايشان برای رسيدن به حق هستند و همواره آماده استقبال از مرگ‌هستند.

وی با اشاره به اینکه آیه مباهله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، افزود: آیه مباهله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به نحوی که این آیه را می‌توان بزرگ‌ترین ویژگی برای امام علی(ع) در صدر اسلام معرفی کرد و باید در این باره تعمق کرد.

حجت الاسلام  غفوری تصریح کرد:  روز مباهله نیز به نوعی عید است و باید دانست که این روز برای شیعه اهمیت بسیار زیادی دارد و باید این روز جشن گرفته شود و در این باره باید اطلاع رسانی صحیح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha