جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی توجهی به مشکل کمبود آب در کشور و عدم مدیریت بهینه آن باعث ضربه و آسیب جدی به زیرساخت های اقتصادی کشور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلات جدی کشور ناظر به بحث کمبود منابع آبی است که نه فقط ایران بلکه دیگر کشورهای همسایه ما در منطقه نیز به نوعی به آن دچار هستند.

وی افزود: چنانچه ما برای حل این مشکل برنامه ریزی درست و منسجمی نداشته باشیم، بحث کمبود آب نه فقط در داخل کشور ما بلکه در سطح منطقه می تواند عامل ایجاد برخی بحران های جدی شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین گفت: واقعیت تاسف باری که وجود دارد این است که نظام مصرف آب در کشور ما چه در بخش خانگی و چه مصارف صنعتی و کشاورزی مطلوب و بهینه نیست و ما باید ضمن اطلاع رسانی صحیح و فرهنگ سازی در جهت حل این مشکل گام برداریم و گرنه در آینده نزدیک با مشکلات حادتری روبرو می شویم.

وی بر لزوم مدیریت و برنامه ریزی بهتر مسئولان و همیاری بیشتر مردم در این باره تاکید و خاطرنشان کرد: در وضع فعلی، منابع آبی به سرعت و به شدت از بین می رود و این در حالی است که کمبود شدید آب اساساً به زیرساخت های اقتصادی کشور نیز ضربه می زند.

۳۱۳/۸

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha