پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مومنی

حجت الاسلام مومنی گفت: شایسته و بایسته است که در مسائل قرآنی طلاب و روحانیون در سطح کشور سرآمد دیگر اقشار جامعه شوند، جایگاه حفظ، تجوید و قرائت قرآن برای یک مبلغ والا است، چرا که یکی از مهمترین عرصه های تبلیغی برای طلبه به شمار می رود.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی شامگاه شنبه در مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی نهمین دوره از مسابقات قرآنی،حوزه اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست های حوزه علمیه اصفهان تقویت و حمایت از جامعه قرآنی طلاب و روحانیون است.

وی با بیان اینکه در مرکز آموزش های کاربردی شهید ردانی پور حوزه علمیه اصفهان  دو رویکرد را در زمینه برگزاری کلا سهای آموزش قرآن تبیین کرده ایم، گفت: نخستین رویکرد  دانش افزایی مسائل قرآنی ویژه طلاب  و دومین رویکرد  بحث آموزش سطوح مختلف  قرآنی ویژه خانواده و فرزندان طلاب است.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان افزود:مجموعه حوزه علمیه اصفهان، تلا ش دارد در زمینه ارتقا سطح دانش مفاهیم قرآنی  برای طلاب و خانواده آنها اقدامات لازم را برنامه ریزی کند.

وی تصریح کرد: شایسته و بایسته است که  در مسائل قرآنی  طلاب و روحانیون  در سطح کشور سرآمد دیگر اقشار جامعه شوند، جایگاه حفظ، تجوید  و قرائت قرآن  برای یک مبلغ والا است، چرا که یکی از مهمترین  عرصه های تبلیغی برای طلبه به شمار می رود.

حجت الاسلام مومنی با تاکید براینکه عدم تسلط یک روحانی نسبت به آیات قرآن کریم می تواند  همه مهارت، دانش حوزوی و شایستگی او را درچشم مردم  زیر سوال ببرد، گفت:امروز اهل سنت توجه ویژه ای بر روی حفظ قران کریم توسط مبلغین خ ود خاصه مبلغین وهابی کرده است .

وی عنوان کرد: حفظ قرآن کریم سرمایه بزرگی در راستای  تبلیغ  اسلام در سطح جهان است، نباید قرآن کریم  اعم از تسلط بر مفاهیم آن، حفظ آیات و قرائت خوش لحن آن در میان حوزویان مهجور باشد .

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابرا زکرد: اشراف وتسلط برقرآن کریم زیبنده جامعه روحانیت و حوزه ها ی علمیه است، بر طبق روایات متعدد از اهل بیت، قرآن کریم شفا و رحمت برای مومنین است.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha