جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویری از کاروان های اعزامی به حرم امام خمینی(ره) از قم

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام یک هزار و ۴۰۰ مبلغ دینی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان به مناسبت ماه محرم خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در دهه نخست محرم یک هزار و 400 مبلغ دینی به مناطق مختلف استان اعزام و به اجرای برنامه‌های سخنرانی و عزاداری پرداخته و مردم را با کلام و معارف اهل‌بیت (ع) آشنا خواهند کرد.

وی افزود: این مبلغان برای برگزاری برنامه‌های دهه نخست محرم، تبیین فلسفه قیام عاشورا و پاسخ به سؤالات شرعی مردم راهی این نواحی می‌شوند.

حجت‌الاسلام خادمی همچنین آشنا کردن مردم با مسائل دینی، تبیین معارف اهل‌بیت(ع) و تعمیق اعتقادات دینی و اخلاقی را با توجه به اشتیاق مردم در ایام دهه محرم از مهم‌ترین وظایف دینی مبلغان دینی برشمرد.

وی بیان احکام و معارف دین با سیره عملی و فضایل اخلاقی اهل‌بیت (ع) به‌ویژه امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت را از محورهای فعالیت مبلغان دانست و گفت: روحانیون باید با توجه به وضعیت فرهنگی منطقه نقاط ضعف و قوت و حساسیت‌های موجود منطقه را موردتوجه قرار دهند و از بدعت‌ها و خرافه‌ها جلوگیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت مبلغان دینی بومی در اولویت قرار دارد و در صورت کمبود در این زمینه از مبلغان حوزه‌های علمیه قم و مشهد نیز دعوت می‌شود، اظهار داشت: قریب به ۸۰۰ روحانی و مبلغ بومی، ظرفیت استان است که با مبلغان غیربومی درمجموع به یک هزار و ۴۰۰ نفر می‌رسد که طی ایام ماه محرم به هیئات خراسان شمالی اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نیاز به عالم از طریق حوزه علمیه مشهد به سبب دسترسی آسان، تأمین می‌شود و در این زمینه مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در ماه محرم به سبب اقبالی که در این زمینه از سوی مردم وجود دارد، فرصت مناسبی برای ترویج و تثبیت فرهنگ عاشورایی و معارف اهل‌بیت (ع) در جامعه است.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به برگزاری مراسم‌های عزاداری در دهه نخست ماه محرم در استان اظهار داشت: هم‌زمان با فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین(ع) مساجد و حسینیه‌های استان سیاه‌پوش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha