پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت اسلام والمسلمین احمد مروی

حوزه/ معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری گفت: دین اسلام نیز مانند هر پدیده‌ای دیگری دچار آفت می‌شود و کار مهم روحانیون و طلاب آفت زدایی از دین است. مثلاً از صدر اسلام بخصوص نیمه دوم قرن اول هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمن به‌سوی دین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت اسلام والمسلمین احمد مروی، پیش از ظهر امروز در همایش «طلایه داران تبلیغ» در یزد با بیان این که مهم‌ترین شغل، هدایت‌گری و هدایت انسان‌ها است، گفت: کار یک روحانی و مبلغ کار قرآنی و انبیاء است و روحانیون باید ارزش‌های کار خود را بدانند تا بتوانند تمام تلاش خود را برای کار بهتر بکار گیرند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه طلبه به انسان‌هایی کمک می‌کند که می‌خواهند به سیر معنوی الی الله برسند، تصریح کرد: پس شغلی باارزش‌تر و مهم‌تر از کار شما عزیزان طلبه در جامعه نیست و باید تلاش کنید تا یک اسوه و نمونه‌ای برای منطقه و کشور خود باشید و مردم شمارا به‌عنوان الگوی خود معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: دین اسلام  مانند هر پدیده‌ای دیگری دچار آفت می‌شود و کار مهم روحانیون و طلاب آفت زدایی از دین است. مثلاً از صدر اسلام بخصوص نیمه دوم قرن اول هجوم فرهنگی و جنگ نرم دشمن به‌سوی دین آغاز شد.

حجت اسلام والمسلمین مروی ادامه داد: این در حالی بود که از نیمه قرن اول هجوم‌های دشمنان با شمشیر و ابزارهای سخت بود و زمانی که از این ترفند نتیجه نگرفت جنگ نرم خود را آغاز کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از دین به‌درستی دفاع و مرزبانی کرد، افزود: اگر طلبه‌ای در روز، فرصت دو ساعت مطالعه را نداشته باشد تا بتواند به‌درستی به شبهات پاسخ دهد بهتر است برای اینکه امام زمان (عج) از ما راضی باشد لباس مقدسش را به شخص دیگری که توانایی این کار را دارد واگذار کند.

معاون ارتباطات حوزه‌ای دفتر مقام معظم رهبری، اضافه کرد: کسی که سرباز امام زمان (عج) باید با دانش کامل به سؤالات و شبهات پاسخ دهد، زیرا مردم روحانیون را به‌عنوان مدافع و سخنگوی دین می‌شناسند.

حجت اسلام والمسلمین مروی خطاب به مبلغین یادآور شد: شما باید بدانید که هر مطلبی را نباید در هر مکانی نقل کرد و نسبت به دانش و درک مخاطب توجه داشته باشید به همان صورتی که بزرگان دین در ابتدا نسبت به مطلب موردنظر می‌اندیشیدند و سپس نقل می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه درست تبلیغ کردن، سینه‌زنی و عزاداری از اولین اصول شیعه است، گفت: اسلام تاکنون باقی‌مانده است به خاطر عاشورای حسینی است و ما باید این حادثه عظیم را به‌ درستی برای مردم بیان کنیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha