جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده محلات حجت الاسلام علیرضا سلیمی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نسل کشی مسلمانان میانمار و به خصوص سکوت مرگبار در قبال این فجایع، لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به این که سکوت مجامع جهانی مدعی حقوق بشر نسبت به فجایع میانمار، بسیار زشت و خفت بار است، اظهار داشت: نسل کشی بی سابقه مسلمانان مظلوم میانمار واقعاً آزاردهنده و برای بشریت یک لکه ننگ است که در روزها و هفته های اخیر شاهد آن بوده ایم.

وی افزود: ما در زمانه ای زندگی می کنیم که برخی افراد برای یک حیوانی که در فلان نقطه عالم کشته می شود، کمپین تشکیل داده و شمع روشن می کنند اما در قبال زنده سوزی ده ها و هزاران نفر ، چنین سکوت مرگباری کرده اند و اقدامی برای قطع این جنایات نمی کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که وظیفه انسانی و اسلامی حکم می کند که همه مسلمانان نسبت به محکومیت این قبیل جنایات، واکنش سریع و قاطعانه ای از خود نشان دهند، خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان ملل و دیگر سازمان های جهانی مدعی دفاع از حقوق بشر نسبت به این نسل کشی قومیتی کاری نکرده اند و در این وضعیت کشورها و دولت های اسلامی باید با وحدت و انسجام لازم ورود پیدا کرده و هر اقدامی که می توانند برای جلوگیری از تداوم این نسل کشی داشته باشند را انجام دهند تا دیگر شاهد این فجایع دردناک و کم نظیر نباشیم.

وی گفت: از این منظر این انتظار به حق وجود دارد که سازمان کنفرانس اسلامی سریعاً تشکیل جلسه داده و به حداقل وظیفه خود که دفاع از مسلمانان مظلوم میانمار و محکومیت دولت این کشور است، عمل کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha