جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سلحشور

حوزه/ مداح سرشناس و با اخلاص اهل بیت(ع) تصریح کرد: توفیق یک مداح به هیئت بزرگ و جمعیت انبوه مخاطبان نیست بلکه بیش از هر چیز به میزان بندگی خدا را کردن و نوکری مخلصانه برای اهل بیت(ع) است.

حاج مهدی سلحشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که توجه جدی به سه عنصر عقل، احساس و حماسه از جمله کلیدی ترین شاخصه های یک هیئت موفق است، اظهار داشت: میزان توفیق یک مداح نه صرفاً در صدا و یا تعداد مخاطبان مجلس او بلکه در درجه اول میزان بندگی کردن اوست و این که چه قدر در نوکری کردن برای اهل بیت(ع) خالصانه و مخلصانه رفتار می کند و خدای ناکرده اهل ریا و دورویی نیست.

وی افزود: به اعتقاد بنده یک مداح باید بیش از هر چیز خود را مزین و آراسته به فضایل اخلاقی کند و بداند که در حرکات ، سکنات و اخلاقیات باید بهترین باشد چرا که منتسب به دستگاه سیدالشهدا(ع) و حضرات معصومین است و مردم به او به عنوان نوکر و مادح اهل بیت(ع) نگاه می کنند.

سلحشور همچنین با اشاره به این که در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم ، گفت: توفیق این را داشتم که در سال های دفاع مقدس تا سال 67 در جبهه به مداحی بپردازم و پس از پایان جنگ نیز در قم در مدرسه علمیه معصومیه مشغول به تحصیل علوم حوزوی شدم که البته نام این مدرسه در آن زمان مدرسه علمیه امام علی(ع) بود.

وی اضافه کرد: وارد حوزه که شدم به لطف الهی در حال و هوای مداحی و ادعیه خوانی بودم تا این که سال 69 پایه هیئت فاطمیون قم را گذاشتیم و از آن سال تاکنون به عنایات ائمه اطهار(ع) و خواست خدا، این هیئت در شهر مقدس قم به فعالیت خود ادامه می دهد.

این مداح با اخلاص اهل بیت(ع) همچنین با تاکید بر این که هیئت منتسب به حضرات معصومین(ع) باید در وهله اول به دنبال تقویت و نشر معارف دینی و الهی در درون خود باشد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما در دستگاه امام حسین(ع) ، هیئت سکولار نداریم و لذا همه هیئتی ها باید در مسیر حفظ و تقویت آرمان های دینی و انقلابی گام بردارند و این مساله را وظیفه خود بدانند.

وی افزود: از سویی رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری می فرمایند بر این که عزاداری و هیئت‌داری بدون پیرایه‌های اضافی و انحرافی باشد و این که در مجموع ما به گونه ای رفتار کنیم که زمینه رضایت اولیای خدا و به خصوص حضرت سیدالشهدا(ع) را فراهم کنیم.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha