جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت‎الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم

حوزه/ برای ترویج فرهنگ عاشورایی طرح بصیرت عاشورایی برای مبلغان در نظر گرفته شده است تا بتوانند آن مسائلی که در جامعه مور نیاز جوانان و بزرگسالان است را ترویج و منتشر کنند.

به گزارش خبر نگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در دیدار با تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم گفت:با بیان این که اینکه تبلیغ در اسلام شناساندن هر چه بهتر این دین مبین است گفت: اداره اوقاف استان توجه ویژه ای نسبت امر تبلیغ در مناطق محروم استان و کشور داشته است.

حجت الاسلام حسینی مقدم افزود: در این راستا اهتمام ویژه ای اندیشیده شده است،به طوری که سال پیش این اداره تنها تعداد پنجاه مبلغ اعزام داشته است ولی در سال جاری این رقم به تعداد ۷۰۰ مبلغ رسیده است.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ عاشورایی طرح بصیرت عاشورایی برای مبلغان در نظر گرفته شده است تا بتوانند آن مسائلی که در جامعه مور نیاز جوانان و بزرگسالان است را با توجه به درس بزرگی که حضرت امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش به تمام جهانیان دادند را ترویج و منتشر کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در روز اول ماه محرم همایش شیر خوارگان حسینی در امام زادگان استان برگزار می شود. برگزاری خیمه های معرفت متشکل از مشاوره و راهنمایی و پاسخ به سوالات شرعی در کنار امام زادگان و بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این اداره کل در دهه محرم است. تجمع بزرگ “لبیک یا حسین(ع)” در امام زادگان شاخص استان، تجمع رهروان زینبی ویژه بانوان، از دیگر برنامه ها است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن ایام محرم و شروع مدارس، هماهنگی هایی با اداره آموزش و پرورش استان برای بصیرت افزایی دانش آموزان انجام شده است. طرح دیگری در دستور کار این اداره قرار گرفته، اعزام مبلغ به زندان ها می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم افزود: برای ایام اربعین حسینی هم تمهیداتی اندیشیده شده است که می توان به اعزام مبلغ به مرز های غربی و جنوبی کشور اشاره کرد. امسال هم این اداره قصد برپا کردن موکب به نام علی بن جعفر علیه السلام در خروجی مرز مهران را برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام دارد که می توان یکی از طرح های مهم و مثمر ثمر این اداره در پیش برد اهداف در طرح بصیرت افزایی فرهنگ عاشورایی دانست.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha