پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به این که تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس تنها به لوح دادن نیست، گفت: امروز جنگی خطرناک تر از هشت سال دفاع مقدس داریم، دشمن با تحمیل جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی آل ‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، چهارشنبه شب در محفل شب خاطره دفاع مقدس که به همت حوزه هنری تبلیغات اسلامی در تبریز برگزار شد، با اشاره به ضرورت حفظ و پاسداری از خون های ریخته شده در دفاع مقدس، گفت: امروز هر حرکتی که باعث تضعیف نظام شود، خیانت به خون شهداست و این وحدت و همدلی است که می‌ تواند مانع از پایمال شدن این خون ‌ها باشد.

نماینده ولی ‌فقیه در آذربایجان ‌‌شرقی با اشاره به اقتدار رهبر انقلاب اسلامی ایران در دنیا، تصریح کرد: امروز این اقتدار به ‌واسطه رهبری هوشمندانه و فرماندهی مقتدر و مدیری چون مقام معظم رهبری است، بینش معظم له بسیار بالا بوده و بنده بارها در جلسات ایشان این مورد را احساس کردم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین آل‌ هاشم با تاکید بر اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس را فراموش نکنید، عنوان کرد: فراموش نکردن تنها با لوح دادن نیست، با آنها مأنوس باشید.

وی با اشاره به اینکه هنوز تاریخ شفاهی دوران دفاع مقدس آن گونه که بوده، بیان نشده است، تصریح کرد: جوانان امروز باید بدانند که مردم بی دفاع ایران که به تازگی در انقلاب علیه رژیم طاغوت به پیروزی رسیده بودند و کشور وضعیت نامناسبی داشت، در برابر دشمن تا بن دندان مسلح با دستان خالی ایستادگی کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان را غافلگیر کرده بود و بدخواهان این نظام ولایی ۱۹ ماه از روش هایی چون ترور، انفجار و تخریب علیه نظام فعالیت کردند که در نهایت به راه‌ اندازی جنگ نظامی وارد شدند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه دشمنان دیروز انقلاب اسلامی ایران امروز نقاب بر چهره گذاشته و خود را دلسوز ملت ایران نشان می دهند، تصریح کرد: امروز جنگی خطرناک تر از هشت سال دفاع مقدس داریم، دشمن با تحمیل جنگ نرم به دنبال استحاله فرهنگی و اعتقادی ملت ایران به ویژه نسل جوان جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم،«وحدت»، «بصیرت» و «ولایت ‌مداری» را سه عنصر اساسی برای مقابله با دشمنان در جنگ نرم دانست و گفت: باید وحدت و یکپارچگی خود را زیر سایه ولایت فقیه حفظ کنیم و در کنار آن بصیرت انقلابی تحرکات دشمنان را رصد کرده و از موضع انفعال خارج شویم.

گفتنی است،‌در ابتدای این همایش نیز برخی از رزمندگان دفاع مقدس به ذکر خاطره ای از آن دوران پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha