جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عندلیب همدانی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اهمیت بحث شکر نعمت، گفت: شکر نعمت باعث افزون شدن آن و کفر نعمت باعث نابودی آن نعمت می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صبح امروز در جلسه بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) که در مدرسه علمیه زنگنه همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث شکر نعمت، گفت: در قرآن کریم تاکید بسیاری شده که نعمت های خداوند را عظیم شمرده و بابت آن ها شکر گزار باشید.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که هیچ کس توانایی شمارش نعمت های خداوند را نداشته و بشر عاجز از محاسبه آن ها است، ادامه داد: نعمت هایی که خداوند به ما ارزانی بخشیده دو گونه هستند، یکی مادی و دیگری معنوی که هر یک در جای خود مهم ولی مرتبه نعمت های معنوی بالا تر است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم  اضافه کرد: از جمله نعمت های معنوی می توان به ایمان، علم، معرفت، نبوت و امامت اشاره کرد که همگی در راستای طلبگی وجود دارد لذا باید ما بفهمیم که درچه جایگاهی بوده و شکر گزار این نعمت بزرگ باشیم.

وی با اشاره به این که بشر در برابر این همه نعمت بی شمار اعم از مادی و معنوی دو وظیفه دارد یکی یاد نعمت ها بوده و دیگر این که شکر گزار آن ها باشد، افزود:  ذکر نعمت و شکر نعمت به طور فراوان در روایات و ادعیه های ما آمده است از جمله آن ها دعای عرفه بوده که امام حسین(ع) به ما یاد می دهد تا همواره به یاد نعمت های خداوند بوده و شکرگزار آن ها باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار کرد: گاهی انسان فقط به فکر نداشته های خود و نا امید می شود که این راه شیطان است، اما مسیر امید چیزی است که سفیران الهی انبیا و امامان آن را پیموده و همواره متذکر نعمت های الهی و متشکر آن بودند.

وی در پایان تصریح کرد: ما در مسیری قدم نهاده ایم که مسیر انبیا و امامان(ع) بوده و با علم اندوزی و متخلق شدن به اخلاق این بزرگان که بر پایه ذکر نعمت های خداوند و شکر آن ها است، شکرگزار خوبی برای نعمت های بی پایان خداوند باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha