پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قنبری - جامعه المصطفی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قنبری عدالت محوری و تصریح بر وحدت اسلامی را از مهمترین رسالت های المصطفی دانست و گفت: جامعه المصطفی ضمن پذیرش طلاب و دانش پژوهانی از ۱۲۰ ملیت جهان، تبیین گفتمان ناب اسلامی را از مهمترین رسالت های خود می داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قنبری در مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(علیه السلام) اظهار داشت: جامعه المصطفی، دانشگاهی اسلامی فعال در حوزه بین المللی است که رسالت تبیین گفتمان اسلامی در عرصه های مختلف علمی را بر عهده دارد.

وی به اهمیت فعالیت های جامعه المصطفی در عرصه های مختلف بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: جامعه المصطفی، مباحث دینی و معرفتی را بر اساس سنت نبوی(صلی الله علیه و آله) و سیره اهل بیت(علیهم السلام) تبیین نموده، تمام مردمان جهان را مخاطبان خود می داند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری علوم اسلامی با نگاه دینی را یکی از مهمترین رویکردهای آموزشی جامعه المصطفی برشمرد و ابراز داشت: طلاب و دانش پژوهان جامعه المصطفی ضمن فراگیری علوم و معارف اسلامی و آشنایی با دیدگاه ها و نظرات اندیشمندان جهانی در حوزه علوم اسلامی، با اندیشه های دینی در این حوزه آشنا می شوند.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی نشر سنت اهل بیت(علیهم السلام) در گستره جهانی را از مهمترین رسالت های جامعه المصطفی برشمرد و اظهار داشت: جامعه المصطفی بر آن است تا ضمن توسعه تبیین گفتمان اسلام ناب در عرصه بین الملل، به تعاملات علمی و دانشی روز افزونی با مراکز بین المللی دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری تربیت و تزکیه نفس اساتید و دانش پژوهان را از مهمترین برنامه های نظام آموزشی جامعه المصطفی عنوان کرد و اظهار داشت: تزکیه نفس قبل از تعلیم علوم از مهمترین رویکردهای علمی المصطفی به شمار می رود، برآنیم تا افتخار المصطفائیان برای تمام جهان اسلام و بشریت به عینیت برسد.

وی تببین عدالت اسلامی در حوزه های مختلف اجتماعی را از دیگر رویکردهای جامعه المصطفی برشمرد و ابراز داشت: عدالت پذیری و تأکید بر عدالت محوری در حوزه های مختلف از مهمترین ویژگی های المصطفائیان به شمار می رود.

معاون ارتباطات و بین الملل جامعه المصطفی به اهمیت ارتباطات و فضای مجازی در عصر کنونی اشاره نمود و ابراز داشت: مردم داری و در دسترس بودن برای پاسخ به نیازهای معرفتی بشریت، یکی از ویژگی های بارزی است که المصطفائیان باید ضمن تأکید بر وحدت اسلامی این مهم را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری عدالت محوری و تصریح بر وحدت اسلامی را از مهمترین رسالت های المصطفی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: جامعه المصطفی ضمن پذیرش طلاب و دانش پژوهانی از 120 ملیت جهان، تبیین گفتمان ناب اسلامی را از مهمترین رسالت های خود می داند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha