چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله علیدوست در جمع اصحاب رسانه

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: عزاداری برای سید و سالار شهیدان باید به دور از پیرایه و خرافات و مباحث انحرافی باشد.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز داشت: عزاداری حسینی چنانچه توام با شور و شعور و بصیرت عاشورایی باشد، بهترین ثمرات و دستاوردهای فردی و اجتماعی را به همراه دارد و دشمنان ما نیز از این گونه عزاداری های بامعرفت و در عین حال پرشور واهمه و هراس دارند.

وی با بیان این که عزاداری‌های محرم و صفر از جمله مصادیق بارز تعظیم شعائر به شمار می رود، افزود: آنچه مهم است این که مراقب باشیم این تکریم و تعظیم شعائر دینی همراه با یک سری آسیب ها و انحرافاتی نشود که شاید اصل مساله را مورد خدشه قرار دهد و اذهان از اهمیت و ضرورت عزاداری به معنای صحیح و بایسته آن تا حدی غافل شوند.

رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اساساً مکتب عاشورا سرشار از درس های بزرگی است که برای ارایه آن ها باید هدف اصلی قیام سیدالشهدا(ع) را برای مردم و به خصوص نسل جوان تبیین کنیم و این مهم با توجه صرف به ظواهر عزاداری ها محقق نمی شود بلکه باید در جهت تعمیق بینش و بصیرت محبان و عزاداران امام حسین(ع) کوشید.

وی گفت: بی شک برگزاری محافل عزای حسینی مورد توجه خاص اهل بیت(ع) است و چه خوب که این مراسم ها به دور از خرافات و نگاه های بعضاً جناحی برگزار شود و به این وسیله زمینه رضایت خاطر حضرات معصومین(ع) فراهم گردد.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha