پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
۱۰۴b.jpg

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با تاکید بر ضرورت تبیین اهداف و پیام های قیام عاشورا، گفت: گاهی در هیئت های عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) نسبت به منبر کم توجهی می شود، در صورتی که باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عندلیب همدانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر روز گذشته در جلسه مبلغین گروه تبلیغی سراج که در مدرسه علمیه آخوند(ره) همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت بحث تبلیغ، گفت: روضه هایی که برای اباعبدالله(ع) خوانده می شود باید مستند بوده تا از ارزش آن کاسته نشود.

عضو جامعه مدرسین حوزه در ادامه افزود: مبلغین روزهای دهه اول محرم را به روایت از اصحاب امام حسین(ع) تخصیص دهند، مخصوصا کسانی را که کمتر نامی از آن ها در منبر ها برده می شود.

استاد دحوزه علمیه قم ابراز داشت: مرسوم است که این دهه را به اشخاص خاصی از صحابه امام حسین(ع) نام گذاری می کنند و این وحی مُنزل نیست، بلکه می توان از اشخاصی که کمتر اسم آن ها ذکر شده هم یادی کرد.

وی افزود اشخاصی هستند که در زمان حماسه کربلا حماسه ساز بوده، ولی کمتر از آن ها یاد می شود، در صورتی که نقاط بسیا برجسته و. روشنی در حیات طیبه آن ها وجود دارد که بسیار آموزنده است.

حجت الاسلام والمسلمین عندلیب همدانی ادامه داد:برخی از اصحاب امام حسین(ع) هستند که با کسب فیض از محضر نبی مکرم اسلام (ص)، امام علی و امام حسن(ع) دارای فضایل اخلاقی بسیاری بودند که بازگو کردن آن ها بسیار مفید است.

وی در پایان افزود: گاهی در هیئت های سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) نسبت به منبر کم توجهی می شود و ما باید با بالا بردن اندوخته های علمی خود این خلاء را به خوبی پاسخ دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha