جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت عباس علیه السلام

حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین با بیان این که امام زمان(عج) علمدارانی مانند عباس(ع) می خواهد، گفت: اگر می خواهیم مانند اصحاب امام حسین(ع) در رکاب ولی زمان خود باشیم، راهش تزکیه نفس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، در مراسم بزرگداشت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) که شب گذشته در حسینیه امام خمینی(ره) در همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث سبک زندگی مهدوی، اظهار داشت: اگر می خواهیم همواره در رکاب امام زمان(عج) باشیم، راهش تزکیه نفس است.

وی تصریح کرد: آرزوی تمام شیعیان این است که با ظهور آقا امام زمان(عج) انتقام خون امام حسین(ع) را که انتقام اجتماعی، به معنی تشکیل یک جامعه جهانی اسلامی با تمام شاخصه های اسلام است، گرفته شود. امام زمان(عج) مانند امام حسین(ع) علمدارانی همانند حضرت عباس(ع) می خواهد که همواره در رکاب ولی زمان خود بوده و پاسدار حریم ولایت باشد.

این کارشناس مهدوی ادامه داد: ما باید نقاط برجسته و روشنی که در زندگی حضرت عباس(ع) است را جویا شده و خود را به آن نزدیک کنیم تا بتوانیم در زمان ظهور و حضور امام زمان(عج) خود را تسلیم امر ایشان کنیم.

حجت الاسلام حسینی یمین افزود: از آن جا که زیارت نامه ایشان منصوب به امام صادق (ع) است در این زیارت نامه می بینیم که می فرمایند: سلام بر تو ای عبد صالح خداوند که همواره مطیع خدا و اولیاء خداوند بودی، اشاره  به جایگاه والای ایشان دارد که به مقام عبودیت خدا رسیده است.

وی در ادامه ابراز داشت: باید دو ویژگی عبد صالح بودن و ولایت مداری حضرت عباس(ع) را مورد اهتمام قرار داده و در این راستا تلاش کنیم تا موجب خوشنودی خدا و اولیاء آن شویم.

حجت الاسلام حسینی یمین خاطرنشان کرد: عبد یعنی این که اراده خداوند را بر هرچه که اراده نفس خودش هست ترجیح دهد و با تسلیم امر مولای خود همواره مطیع امر آن ها باشد.

وی در پایان افزود: یکی از گناهانی که امروزه بسیار ما را درگیر کرده گناه چشم است و در صورتی که چشم ما هر چیزی را ببیند دیگر قادر نیست، تا امام زمان(عج) را درک کند، چرا که در روایتی از رسول اکرم(ص) است که می فرمایند: هرکس که نگاهش را کنترل کند طعم ایمان را خواهد چشید و حقیقت ایمان همان عبودیت خداوند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha