جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري امروز در ديدار اعضاي شوراي پايگاه بسيج امام خميني(ره) استانداري قم

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به ويژگي هاي بسيج در نظام اسلامي گفت: زيبايي هاي انقلاب اسلامي بايد در رفتار بسيجيان متجلي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري امروز در ديدار اعضاي شوراي پايگاه بسيج امام خميني(ره) استانداري قم که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد با تسليت ايام سوگواري شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش، و با گراميداشت هفته دفاع مقدس، به سخنان سخيف رئيس جمهور آمريكا در سازمان ملل عليه ملت ايران اشاره کردو گفت: رئيس جمهور پاسخ مناسب و قاطعي به اين سخنان دادند.

معاون جامعه مدرسین در ادامه به تبيين اهميت و جايگاه شجره طيبه بسيج در كشور پرداخت و اظهارداشت: بسيج واژه مقدسي است،امروز بسيجي بودن در جامعه ما يك افتخار و ارزش است؛ لکن در روایات بیان شده است که تاثیر رفتار بیشتر از گفتار است و به همین دلیل می توان به زندگی پربار پیامبر اکرم و اهل بیت(ع) نگریست؛ خداوند الگوی رفتاری پیامبر را به عنوان اسوه حسنه ذکر می کند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم تلاش در جهت ترويج و گسترش فرهنگ و روحيه بسيج در جامعه، ايثار، اخلاص، فداكاري، دلسوزي و مسئوليت پذيري تاکید و گفت: مردم بسيجيان را به چنين ويژگي هاي رفتاري مي شناسند؛ یعنی نیروهای مخلصی که پابه کار هستند و میانه میدان هستند و از زخم زبان ملامت کنندگان نمی هراسند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه بر نقش الگويي بسيج در جامعه اشاره  كرد و با تاكيد بر ضرورت الگو بودن اين قشر براي ديگران گفت: همه ما به الگو نیازداریم، حتی امام زمان (عج)نیز می فرمایند، حضرت زهرا(س) برای من یک الگو است؛ به همین دلیل است که باید سعی کنیم الگوی خود را از بزرگان بگیریم و خود نیز برای دیگران الگو باشیم.

وی  با بیان این که انسان باید زیبایی های انقلاب و بوی خوش انقلاب را در رفتار یک بسیجی مشاهده کند ادامه داد: زيبايي هاي انقلاب اسلامي بايد در رفتار بسيجيان متجلي شود؛بسیجیان به خصوص بسیجیانی که در بخش های اداری و اجرایی فعالیت دارند وظایف سنگینی به دوش می کشند؛ به همین دلیل باید سعی کنید در هر پستی که خدمت دارید آن مکان را به محلی برای اجرای اهداف اسلام و انقلاب مبدل کند.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دوران دفاع مقدس و مدافع حرم به ويژه شهيد محسن حججي، گفت: هشت سال حماسه و ايثار ملت ايران، نقطه عطف تاريخ اين كشور است.

خاطرنشان می شود: در ابتداي اين ديدار فرمانده پايگاه بسيج استانداري امام خميني (ره) استانداري قم گزارشي از اقدامات و برنامه هاي فرهنگي اين پايگاه ارائه داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha