چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
امامزادگان - بقاع متبرکه

حوزه/ مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در همه بقاع متبرکه این ناحیه برای روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام عبدالحمید فاطمیان با اشاره به برنامه‌های گسترده‌ای که طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه ناحیه دو اوقاف شهرستان قم برگزار می‌شوند اظهار کرد: در آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) شاهد حضور دسته‌های عزاداری از بخش‌های اطراف خواهیم بود همچنین در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) جعفریه نیز در روز تاسوعای حسینی، تجمع بزرگ «لبیک یا ابوالفضل(ع)» و در روز عاشورا تجمع بزرگ دستجات عزاداری برگزار می‌شود.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) هم در این دو روز میزبان دو هیئت مذهبی منتظران المهدی و ناشنوایان یا صاحب‌الزمان(عج) خواهد بود.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه آستان مقدس امامزاده جعفرشهید(ع) هم به عنوان یکی از بقاع متبرکه شاخص ناحیه دو، میزبان مراسم عزاداری گسترده‌ای در روزهای تاسوعا و عاشورا خواهد بود گفت: سخنرانی و روضه خوانی و اطعام برای 3000 نفر در این مکان مقدس تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در آستان مقدس امامزاده سیدمعصوم(ع) طی روزهای شنبه و یکشنبه این هفته دسته‌جات عزاداری حضور می‌یابند ضمن اینکه این مراسم به صورت زنده از سیمای مرکز قم پخش خواهد شد.

حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به برنامه‌های آستان مقدس امامزاده احمد(ع) عنوان کرد: روضه‌خوانی، سخنرانی و اطعام برای 250 نفر در شب‌های تاسوعا و عاشورا، برنامه‌های این بقعه متبرکه هستند.

مدیر اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم به برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) با همکاری هیئت لر زبانان اشاره کرد و گفت: مراسم گل‌مالی در روز عاشورا و حرکت به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در این بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) قلعه چم نیز در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد تجمع دسته‌جات عزاداری خواهد بود و در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) قلعه کامکارهم برنامه‌ سوگواری به همراه ایستگاه صلواتی و اطعام عزاداران و نیز ضیافت ناهار در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام فاطمیان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری در دیگر بقاع متبرکه ناحیه دو از جمله آستان مقدس امامزده طاهر(ع) روستای طغرود و محمد غائب(ع) عنوان کرد: اقامه نماز ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا در تمام بقاع متبرکه پیش‌بینی شده است.

مدیر اوقاف ناحیه دو شهرستان قم خاطرنشان کرد: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان هم در دوازدهمین روز محرم امسال در آستان مقدس امامزادگان سید معصوم(ع) و طاهر(ع) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 15 نفر از مبلغان روحانی در بقاع متبرکه این ناحیه مشغول ارائه خدمات فرهنگی به زائران در طول ماه محرم هستند گفت: در آستان مقدس امامزاده ابراهیم‌(ع) هر شب مراسم مداحی و روضه‌خوانی به همراه اطعام شرکت‌کنندگان برپاست همچنین در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) ابیض هم روز عاشورا برنامه اقامه نماز جماعت به همراه حضور دسته‌جات عزاداری تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام فاطمیان افزود: مراسم عزاداری سالروز شهادت امام سجاد(ع) به همراه اطعام سوگواران و برپایی ایستگاه صلواتی در دستور کار بسیاری از بقاع متبرکه قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha