پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برنامه‌های مسجد امام علی(ع) دانمارک ویژه عزاداران حسینی

حوزه/ مسجد امام علی(ع) کپنهاگ این شب ها با برنامه‌هاه مختلف به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و دانمارکی میزبان عاشقان حسینی(ع) است.

حجت الاسلام ابوذر دهقانی مدیسه معاون فرهنگی تبلیغی مرکز اسلامی دانمارک در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فعالیت های این مرکز اسلامی گفت: برنامه های محرم امسال مسجد امام علی(ع) به مدت ۱۲ شب است و هر شب به سه زبان فارسی، عربی و دانمارکی برنامه داریم. یک برنامه به زبان انگلسی هم داریم که قبل از این سه برنامه برگزار می شود. همچنین برنامه عربی در دوقسمت ویژه دوستان لبنانی و عراقی است.‌ در بخش فارسی هم از سخنان حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی استفاده می کنیم.

وی افزود: مدرسه ۱۲ روزه‌ای ویژه کودکان راه اندازی کردیم که در آن قصه های عاشورا گفته می شود و هر شب به مدت ۱۰ دقیقه داستان کربلا به صورت سه بعدی و با تکنولوژی VR که توسط یکی از شیعیان مقیم دانمارک آماده شده پخش می شود.

* پیش بینی حضور ۳۰ هزار نفر در پیاده روی ظهر عاشورا

حجت الاسلام ابوذر دهقانی با اشاره به برنامه بزرگ پیاده روی حسینی اظهارداشت: روز عاشورا برنامه ها از ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی به زبان های مختلف آغاز شده و بعد از نماز ظهر برنامه پیاده روی ظهر عاشورا برگزار می شود که حدود سه ساعت طول می کشد.

وی افزود: در این برنامه شیعیان و محبین اهل بیت از ملیت‌های ایرانی، دانمارکی، عراقی، پاکستانی، افغانستانی، لبنانی و بحرینی شرکت می کنند که پیش بینی می کنیم تعداد شرکت کنندگان امسال به ۳۰ هزار نفر برسد.

معاون فرهنگی تبلیغی مرکز اسلامی دانمارک در پایان گفت: یکی دیگر از برنامه های مرکز توزیع غذا است که هر شب بین هزار تا ۴ هزار غذای نذری توزیع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha