پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم حسینی در لبنان

حوزه/ جنبش امت با همکاری جمعیت ها و شخصیت های اسلامی لبنان مراسمی با عنوان «عاشورا و رسالت وحدت امت» برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، جنبش امت با همکاری جمعیت ها و شخصیت های اسلامی لبنان مراسمی با عنوان «عاشورا و رسالت وحدت امت» برگزار کرد که در آن شیخ علی خازم مسئول هیئت امنای تجمع علمای مسلمین و شیخ ماهر مزهر رئیس هیئت سنی یاری مقاومت و شیخ عبد الله جبری دبیر کل جنبش امت لبنان سخنرانی کردند.

سخنران تاکید کردند: انقلاب امام حسین (علیه السلام)، انقلاب مظلوم بر ظالم، انتفاضه حق بر باطل و محروم بر اسباب محرومیت و انقلاب آزادگان در هر زمان و مکان است.

همچنین افزودند: انتفاضه فرزند دختر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، در واقع پیروزی دین حنیف، عدالت و حق مردم در زندگی آزادانه و کریمانه است؛ به همین خاطر این انقلاب با گذشت زمان در وجدات تمامی مردمی حاضر است.

در بخشی از این مراسم، سیره امام حسین (ع) به عنوان مصلح بزرگ کل امت قرائت و اشاره شد: امام حسین (ع) در حرکت رسالی خود به طایفه ی خاصی گرایش ندارد، پس باید خطابه حسینی گسترده شود و عنوانی برای وحدت امت باشد تا امت را در کنار هم قرار دهد و به آرمان های آن جامع عمل بپوشاند.

در ادامه سیره امام حسین (ع) اشاره شد: بیشتر مسائلی که امام حسین (ع) مورد توجه قرار داده است، مسائل انسانی است و وجدان انسان را از این نظر که انسان است، خطاب قرار می دهد. این مسائل از انسان، حق و کرامت، نفس محترم صحبت می کند و انسان در مقام انسان در هر زمان و در هر نسل می تواند آن را بفهمد.

باید احترام و محبتمان را به امام حسین (ع) و شهدای کربلا ابراز کنیم

سخنرانان به مسئولیت اسلامی در احترام به این مناسبت اشاره کردند و گفتند: ما باید احترام و محبتمان را به امام حسین (ع) و کسانی که در کنار ایشان به شهادت رسیدند ابراز کنیم و این کار را از طریق احیای عاشورای اسلامی به دور از عنوان های مذهبی انجام دهیم و نباید به شیوه عشایری دستاورد ها یا شکست های تاریخ اسلامی را بیان کنیم بلکه باید به شکل صحیح و آگاهانه، متوازن و حکیمانه بازگو کنیم و بر اساس این آیه قرآن عمل کنیم:{لقد كان في قصصه عبرةٌ لأولي الألباب}.

همچنین تاکید شد: باید از کربلا عبرت بگیریم و در خط اصلاح اوضاع اسلامی و علیه ظلم حرکت کنیم و حال ظالمین هر که می خواهد باشد.

در پایان مراسم، حاضرین مهمان سفره امام حسین (ع) شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha