پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سعید مستغاثی

حوزه/ منتقد برجسته سینما و تلویزیون کشورمان تصریح کرد: فیلمسازان و هنرمندان بدون ارتباط با حوزه و روحانیت نمی توانند آثار دینی پرمحتوا و ارزشمند تولید کنند.

سعید مستغاثی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه خواستار حضور جدی تر حوزه و روحانیت در امر هدایت فکری و اندیشه ای برای تولید آثار دینی در سینمای ایران شد و ابراز داشت: یکی از کارهای بسیار خوبی که حوزه می تواند انجام دهد برگزاری کلاس و دوره هایی برای هنرمندان متعهد و دغدغه مند به منظور تولید آثار فاخر دینی به خصوص در رابطه با محرم است.

وی افزود: یکی دیگر از عواملی که باعث رشد و توسعه سینمای دینی و ارزشی می شود، برگزاری محافل نقد و بررسی است که در این باره متاسفانه مسئولان حوزه و شخصیت های مطرح حوزوی چندان ورود جدی پیدا نکرده اند.

رئیس سابق انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با تاکید بر این که به هر حال علما و روحانیون افراد دین شناس و دارای صلاحیت برای اظهارنظر در این باره هستند ، گفت: هنرمندان بدون ارتباط با علما و حوزه های علمیه نمی توانند آثار دینی مناسب و پرمحتوایی تولید کنند چرا که این علما هستند که با تفسیر درست مباحث دینی و تاریخی ، یاری گر فیلمسازان و هنرمندان در این عرصه می باشند.

وی همچنین بیان داشت: از این حیث بنده به شدت معتقدم مادامی که شخصیت های دینی و حوزوی به طور جدی وارد این عرصه نشوند نمی توان انتظار تولید آثار فاخر، پرمحتوا و ارزشمند ساخت چه آن که برعکس شاهد آثاری ضعیف و حتی تحریف شده درباره وقایع دینی و تاریخی خواهیم بود که ثمره آن اعتراض جدی علما و حوزویان است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha