جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قالیشویان

حوزه/ سخنران مراسم شب قالیشویان با اشاره به شخصیت امامزاده مشهد اردهال، ابراز داشت: بهترین مراکز علمی، دینی و حوزوی کشور می بابست برای دانش پژوهان و دانشمندان به خاطر وجود با برکت آن حضرت در این منطقه تاسیس شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام باغستانی در مراسم شب سنتی مذهبی  قالیشویان که در مسجد امام صادق(ع) مشهد اردهال در جوار آستان مقدس علی بن محمد باقر(ع) و در جمع عزاداران برگزار شد، با اشاره به شخصیت این امامزاده که به سبب سیره تبلیغی ایشان، در میان امامزادگان از جایگاه والایی برخوردار است، اظهارداشت: این امامزاده واجب التعظیم بزرگ مردی است که بنا به درخواست مردم کاشان از محضر نورانی امام محمد باقر(ع) به این شهر مهاجرت کرد و هدایت و رهبری آن‌ها را بر عهده گرفت و مأمن اهالی این منطقه و شهرهای اطراف آن، مانند قم شد.

این سخنران مذهبی افزود: ایشان با ارتباط گرم و روحانی خود با قشرهای مختلف مردم در سفرهای کوتاه مدتی که به مناطق مختلف کاشان داشت، ضمن احیای نماز جمعه در این کاشان به مدت ۳ سال ، به هدایت مردم چهل حصاران و شهرهای اطراف کاشان  پرداخت.

حجت الاسلام باغستانی با تاکید بر اینکه شهادت علی بن امام محمد باقر(ع) به پژوهش و تحقیق نیاز دارد و هنوز در این زمینه کار تحقیقاتی انجام نشده است، خاطر نشان کرد: فضلا ، علما و نخبگان علمی و دینی در مقطع فعلی می بایست این امامزاده را با استفاده از اسناد تاریخی و منابع معتبر به جهانیان بشناسانند.

وی با اشاره به اینکه علی ابن امام محمد باقر(ع) تنها به مردم فین متعلق نیست بلکه به همه جهان اسلام تعلق دارد، ادامه داد:  با توجه به اینکه معرفت به این امامزاده با فکر و اندیشه به دست می آید، باید بررسی کنیم  که آن حضرت در دوران خود چه هدفی را دنبال می کرده است.

سخنران شب مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال با بیان اینکه این امامزاده در شرایط خفقان دوران بنی امیه و علیرغم همه هجمه ها در منطقه چهل حصاران به تبلیغ دین پرداخت، یادآورشد: ایشان حاکمیت سیاسی را در چهل حصاران  فین و شهرهای اطراف کاشان برقرار کرد.

حجت الاسلام باغستانی با بیان اینکه نسبت به حاکمیت سیاسی علی ابن امام محمد باقر(ع) باید تحقیق و بررسی بیشتری انجام شود، تاکید کرد: باید بهترین مراکز علمی، دینی و حوزوی کشور برای دانش پژوهان و دانشمندان به خاطر وجود با برکت آن حضرت در مشهد اردهال تاسیس شود.

برپایه این گزارش زائران و مجاوران از اقصی نقاط کشور شب گذشته خود را به اردهال رساندند تا در کنار مضجع شریف  امامزاده اباالحسن علی ابن امام محمد باقر(ع) اقامه عزا کنند.

آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمد باقر(ع) تا بامدادان با ذکر مناقب و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) در مسجد امام صادق(ع) حرم مطهر این امامزاده طبق سنوات گذشته به سوگواری پرداخت.

شایان ذکراست مراسم سنتی مذهبی  قالیشویان فین کاشان درمشهد اردهال طبق سنوات گذشته در 14 مهرماه مصادف با 15 محرم الحرام صبح امروز با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی، مدیحه سرایی، حاج اسماعیل اخباری  با حضور هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) از سراسر کشور برگزار شد.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha