سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حوزه انقلابی

حوزه/ مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی، انقلابی گری جامعه را حاصل پیوند حوزه و بسیج دانست و گفت: بسیج روحانیون در میان ۲۲ قشر از بسیج، سایر قشرها را تغذیه فکری و عقیدتی می کند، اما اصل و اساس کار این تشکیلات، تقویت حوزه علمیه برای ایجاد روحیه انقلابی، مطالبه گری و پویایی است.

حجت الاسلام محمدمهدی مهدوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به بحث حوزه علمیه انقلابی، گفت: بسیج و حوزه علمیه عجین یافته یکدیگر بوده که حاصل این پیوند انقلابی گری است، لذا تشکیلاتی شدن طلاب، جاری شدن فرهنگ بسیجی در میان طلاب را طلبیده و حوزویان به نوعی در این فرهنگ به تربیت و پرورش انقلابی خواهند رسید.

وی افزود: بسیج روحانیون در میان 22 قشر از بسیج، سایر قشرها را تغذیه فکری و عقیدتی می کند، اما اصل و اساس کار این تشکیلات، تقویت حوزه علمیه برای ایجاد روحیه انقلابی، مطالبه گری و پویایی است.

حجت الاسلام مهدوی در تشریح برنامه های بسیج طلاب، عنوان کرد: این قشر دو وظیفه پر اهمیت را بر عهده داشته که قسمت اول شامل آموزش های عقیدتی، بصیرتی، دینی به سایر اقشار به خصوص بسیج دانشجویی و قسمت دوم شامل تقویت و آموزش و تربیت مبلغ در راستای انقلابی نگه داشتن خود حوزه های علمیه است.

وی، آموزش سواد رسانه ای را یکی دیگر از مهم ترین دستور کارهای سازمان معرفی کرد و اذعان داشت: در جهت افزایش سواد رسانه ای طلاب و بالارفتن کارکرد در حوزه سایبری که سال ها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، تا حد امکان تلاش هایی داشته ایم اما آن طور که باید نتیجه نگرفته و به حد مطلوب نرسیده ایم.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی افزود: مشکلات مالی و عدم هماهنگی مدیران حوزه علمیه برای برگزاری دوره های سواد رسانه در این مدارس از جمله مسائلی است که طلبه ها را از پیشرفت چشمگیر در این زمینه محروم ساخته چرا که استفاده از فضای رسانه برخی را به کل دچار نگرانی می کند اما بر اساس فرمایشات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در جهت جلوگیری از تبدیل فضای مجازی به قتلگاه جوانان، باید در این حوزه فعالیت و تبلیغ داشت.

وی در پایان گفت: اقشار دیگری چون بسیج اصناف می توانند بودجه خود را از منابع دیگر مانند قشر بازاری تهیه سازند، اما قشر طلبه خود نیازمند یاری خیرین بوده و امید است که با حمایت همین خیرین دوره های آشنایی و افزایش سواد رسانه ای نیز برای تربیت طلاب جوان به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha