جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمع طلاب اردکانی

حوزه / تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه اردکان در اعتراض به یاوه گویی های ترامپ و دعوت مسئولان به تکیه بر توان داخلی در مدرسه علمیه امام صادق(ع)اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه اردکان در اعتراض به یاوه گویی های ترامپ و دعوت مسئولان به تکیه بر توان داخلیف در مدرسه علمیه امام صادق(ع)اردکان برگزار شد.

در این تجمع طلاب ، روحانیون و اساتید با سردادن شعار مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق انزجار خود را از آمریکا و صهیونیست نشان دادند و از مسئولان خواستند به جای نگاه به غرب به توان داخلی خود تکیه کنند و عزت اسلامی ایران را حفظ نمایند.

در ادامه بیانیه استکبار ستیزی و مطالبه از مسئولین در مقابله با موضع گیری رئیس جمهور آمریکا بسیج طلاب حوزه علمیه اردکان قرائت شد که متن کامل آن در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ  اگر پس از بستن پيمان، سوگند خود شكستند و در دين شما طعن زدند، با پيشوايان كفر قتال كنيد كه ايشان را رسم سوگند نگه‌داشتن نيست، باشد كه از كردار خود باز ايستند. 

أَلَا تُقَاتِلُونَ قَوْمًا نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْرَاجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَءُوكُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللَّهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ آیا با مردمى كه سوگند خود را شكستند و آهنگ اخراج پيامبر كردند و آنها بر ضد شما دشمنى آغاز كردند، نمى‌جنگيد؟ آيا از آنها مى‌ترسيد، و حال آنكه اگر ايمان آورده باشيد سزاوارتر است كه از خدا بترسيد و بس؟  (آیات ۱۲:۱۳ سوره برائت)

با توجه به موضع گیری اخیر رئیس جمهور آمریکا و مسائل داخلی کشور به عنوان اساتید، طلاب و روحانیون انقلابی شهرستان اردکان نکاتی را متذکر می شویم:

۱- این نوع موضع آمریکایی ها برای بار دیگر نشان داد که کار آمریکا و دستگاه استکبار جز خباثت و عهد شکنی و جنایت نیست و به تعبیر امام عزیزمان آمریکا شیطان بزرگ است. شیطانی که قول میدهد و زیر آن می زند. نمونه آن برجامی که با آن همه مذاکره و برو و بیا، به هیچ فرجامی نرسید. شیطانی که هر جنایتی را مرتکب می شود از کمک به صدامیان در زمان جنگ تا زدن هواپیمای مسافربری تا حمایت از داعش و اسرائیل، این تروریسم دولتی و هزاران نمونه دیگر. پس اگر ما «مرگ بر آمریکا» می گوییم نه از روی تعصب که از روی منطق است. آمریکا، شیطانی است که می خواهد تا به هر طریقی جمهوری اسلامی ایران را مهار کند، اما این آرزویی است که به گور خواهد برد و البته همه می دانند که این موضع گیری آمریکا نه از روی قدرت، بلکه از روی عصبانیت است. عصبانیت به خاطر شکست سیاست هایش در منطقه غرب آسیا و سوریه و عراق. به تعبیر قرآن و جمله شهید بهشتی میگوییم:«آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.»

۲- باز هم تجربه و تاریخ نشان داد که حرف امام راحل و امام حاضر، حق و حقیقت است. بارها مقام معظم رهبری حکیم فرمودند که به مذاکرات خوش بین نیستم و آمریکا قابل اعتماد نیست اما عده ای متاسفانه توجه نکردند و گذر زمان، درستی حرف امام(ره) و اشتباه حرف بعضی آقایان را روشن کرد و امروز می بینیم همان ها که روزی از خوش بینی و گفتگو صحبت می کردند به بدعهدی آمریکا زبان گشوده اند. پس امید است آقایان مسئول پس از چهار سال دنبال آمریکا و غرب رفتن با این تجربه گران قیمت، مسیر خود را عوض کنند و نه از روی ظاهر سازی و ضعف، بلکه حقیقتا و با اقتدار  اعلام کنند که ما به آمریکا و غرب امیدی نداریم و می خواهیم محکم در مقابل زیاده خواهی استکبار بایستیم.

۳- آقایان مسئول، تا چه هنگام خود و کشور را معطل آمریکا و غرب کردن؟! مردم از این بازی ها و برجام ها خسته شده اند. اولویت امروز کشور، جنگ اقتصادی است. دشمن می خواهد از راه مشکلات اقتصادی در کشور و فشار به مردم، آنها را از نظام و انقلاب جدا کند. راه حل کشور در اتکا به نیروی داخل و اقتصاد مقاومتی است. راه حل کشور در برخورد جدی با فساد اقتصادی و قاچاق است. چرا بعضی وقتی با فساد کلانی برخورد می شود ناراحت می شوند؟ فساد در هر جا است باید خشکانده شود حتی اگر برادر یا فرزند مسئولی باشد! مطالبه جدی ما توجه به داخل و مبارزه با فسادهای اقتصادی میباشد.

۴- این مطالبات و تذکرات ما از روی خیر خواهی و نصیحت مسئولان محترم می‌باشد. ما نیز درس قرآن و اهل بیت علیهم السلام و رهبر عزیزمان را به گوش داریم و عمل میکنیم و دنبال حفظ وحدت در جامعه هستیم اما آقایان مسئول نیز باید دقت کنند و اینگونه نباشد که مسئولی در مراسمی به کنایه زدن به رهبری و تحریف قرآن و تاریخ بپردازد. آری حفظ آرامش و وحدت جامعه برای مسئولان از همه مهمتر است.پس بهتر است آقایان دست از حرف های بی مورد بردارند و دنبال عمل به وظایف خود باشند.

۵- در پایان نکته ای را خدمت بزرگواران روحانی متذکر می شویم. برادران، شما سرباز دین هستید و طبق آیات و روایات فراوان دیانت عین سیاست است پس در مسائل چالشی ملی و بین المللی فعال باشید و به روشنگری در جامعه بپردازید. آرام رفتن و آرام آمدن و عدم دخالت در مسائل جامعه افتخار نیست بلکه ننگی است که در دنیا و آخرت دامان انسان را میگیرد. خطبه منای امام حسین علیه السلام را باز بخوانیم که چگونه حضرتش علما و روحانیونی که از روی ترس و دنیا طلبی، سکوت کرده و شانه از بار مسئولیت خالی میکنند را ملامت و لعن کرده است. آری اگر مانند بزرگان زمان حسین بن علی علیه السلام ساکت و کناره گیر و بی تفاوت باشیم عاشورا تکرار میشود!                                 

هی نگویید که در کرب و بلا غوغا بود/ و حسین بن علی بی علم وتنها بود

هی نگوییم که ای کاش من آنجا بودم/ جان به کف داده و در خدمت مولا بودم

هی نگویید که طفلان حسین بی آبند/ اهل بیتش ز عطش کنج حرم بی تابند

درد این است که دریای فرات آنجا بود/ مدعیان همه بودند، حسین تنها بود

عمق این فتنه و از فتنه گری­ها پیداست/ کربلای من و تو جان برادر اینجاست

هر که دارد هوس کرببلا بسم الله/ هرکه دارد به سرش شور و نوا بسم‌الله

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha