سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ اگر به قوه قضائیه هجمه نمی شد، باید در صحت عمل این قوه شک می کردیم؛ طبیعی است با این قوه قضائیه و شخص آیت الله آملی لاریجانی که شهامت به خرج داده و با گردن کلفت های اقتصادی و غیر اقتصادی درگیر شده، چنین برخوردی شود.

آیت الله محسن اراکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در پاسخ به این سؤال که منشأ هجمه علیه قوه قضائیه و ریاست این قوه را چه می دانید، اظهار داشت: اگر به قوه قضائیه هجمه نمی شد، باید در صحت عمل این قوه شک می کردیم؛ طبیعی است با این قوه قضائیه و شخص آیت الله آملی لاریجانی که شهامت به خرج داده و با گردن کلفت های اقتصادی و غیر اقتصادی درگیر شده، چنین برخوردی شود.

وی ابراز داشت: باید از ایشان تجلیل شده و مردم نیز قدردان چنین قوه قضائیه ای باشند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: بنده به طور قاطع عرض می کنم که در جهان چنین قوه قضائیه ای نظیر ندارد؛ چراکه قوه قضائیه ای داریم که برای او مهم نیست شخص مجرم چه سِمَت و پستی دارد؛ مجرم را به پای میز محاکمه کشانده؛ با او برخورد می کند و این مسئله از امتیازات این قوه است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: باید حزب الله و همه عامه مردم سپاسگزار چنین قوه قضائیه ای بوده و اصل این قوه و قضاتی که در برابر این هجمه های زیاد ایستاده و قد علم کرده اند، تأیید نمایند.

آیت الله اراکی بیان داشت: باید از شخص آیت الله لاریجانی تقدیر شایسته ای به عمل آمده و همگان قدردان ایشان باشند؛ چرا که این مرد، خود را در برابر این همه هجمه قرار داده است.

وی اظهار داشت: ایشان اگر اهل جاه طلبی، دنیاطلبی، خوف و ترس بود، می توانست از بسیاری از جرم ها و تخلفات چشم پوشی کند؛ اما چون انسانی باتقوا و دلسوز برای نظام و مردم است، ایستادگی کرده و این مقاومت را به ایشان و مردمی که چنین رئیس قوه قضائیه ای دارند، تبریک عرض می کنیم.

سلامتی نظام در گرو سلامتی قوه قضائیه است

عضو خبرگان ابراز داشت: امیدواریم این موضع محکم ایشان همچنان ادامه پیدا کرده و بتوانیم قوه قضائیه ای که سراپا سالم است، داشته باشیم؛ البته اشکالاتی هم در دستگاه قضائی وجود دارد که با توجه به حساسیت این قوه هر چند کم باشد، برای قوه قضائیه زیاد است، چون سلامتی نظام در گرو سلامتی کامل قوه قضائیه است؛ لذا از مسئولین این قوه محترم و بویژه رئیس آن انتظار می رود تلاش مضاعفی در رفع اشکالات این نهاد فوق العاده حساس انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha