دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ نشست جمعی از طلاب زباندان با مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه

حوزه/ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی کوهساری در جمع طلاب اعزامی به کشور لبنان گفت: فعالیت های بین المللی مأموریت ذاتی حوزه است و اموری مثل کرسی اسلام شناسی و شیعه شناسی و مباحث بین الادیانی بدون حضور حوزه امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری در نشستی که با عنوان «آسیب شناسی دوره تکمیل آموزش زبان عربی» که شهریور ماه با حضور جمعی از طلاب در کشور لبنان برگزار شده بود، گفت: فعالیت های بین المللی مأموریت ذاتی حوزه است و فعالیت هایی مثل تدریس و کرسی اسلام شناسی و شیعه شناسی و مباحث بین الادیانی بدون حضور حوزه امکان پذیر نیست.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه خطاب به شرکت کنندگان در دوره افزود: ارتباطاتی که در این سفر ایجاد شد را حفظ کنید، زیرا در عرصه بین الملل گاهی ارتباطات خوبی برقرار می گردد ولی حفظ نمی شود.

وی با بیان اینکه سطح علمی این دوره فاخر بود ادامه داد: مهمترین  هدف ما این بود که فعالیت طلاب شرکت کننده را در عرصه بین الملل بیشتر تثبیت کنیم و این دوره را موفق ارزیابی می کنم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی کوهساری با تاکید بر اهمیت حضور برنامه ریزی شده در عرصه بین الملل گفت: باید طرح دوره های تکمیل زبان در خارج از کشور نوشته شود و کارهایی که باید قبل، حین و بعد از دوره انجام شود مشخص باشد.

* نیازمند حضور پررنگ طلاب جوان در عرصه بین الملل هستیم

همچنین حجت الاسلام ضیایی مسئول برگزاری این دوره گفت: امروز به هر نقطه از جهان که نگاه کنیم ضرورت حضور بین المللی از سوی حوزه وجود دارد لذا نیازمند حضور پررنگ نسل طلاب جوان هستیم.

وی ادامه داد: در حال پیگیری برای برگزاری دوره تکمیلی زبان انگلیسی در یک کشور آفریقایی هستیم.

حجت الاسلام ضیایی یادآور شد: در زمینه فعالیت تبلیغی در ایام اربعین هماهنگی مناسبی انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی آزاد مسئول گروه اعزامی به لبنان نیز در سخنانی به بیان گزارشی از دوره پرداخت و بر اهمیت برنامه ریزی جدی برای طلابی که در سال های آینده وارد عرصه بین الملل می شوند تاکید کرد.

در این جلسه همچنین شرکت کنندگان در دوره آموزشی تکمیل زبان عربی در لبنان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

لازم به ذکر است: دوره آموزشی تکمیل زبان عربی از طرف مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه‌های علمیه شهریرور ماه گذشته به مدت سه هفته در کشور لبنان برگزار شد. در این دوره ۱۶ طلبه حوزه علمیه قم حضور داشتند که علاوه بر حضور روزانه در کلاس هاس آموزشی مکالمه، انشا، تجوید، فقه و عقیده مقارن با برخی شخصیت های دینی دیدار و از مراکز علمی فرهنگی بازدید کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha