شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بهترین کار آموختن قرآن و آموزش آن به دیگران است که این امر بهار قلبهاست و‌حیات طیبه در فهم قرآن است، اما متاسفانه میزان توجهات برنامه ای و بودجه ای نسبت به این امر در کشور ضعیف است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، شامگاه چهارشنبه در «آیین اختتامیه جشنواره ایده های قرآنی»، در اصفهان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) عنوان کرد: باید خیلی زودتر در چنین فعالیت های فرهنگی و هنری ورود پیدا می کردیم.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: بهترین کار آموختن قرآن و آموزش آن به دیگران است که این امر بهار قلبهاست و‌حیات طیبه در فهم قرآن است، اما متاسفانه میزان توجهات برنامه ای و بودجه ای نسبت به این امر در کشور ضعیف است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان اضافه کرد: امام علی(ع) درتشریح  صفات متقین می فرماید، متقین در قرآن جستجو می کنند و داروی بیماری خود را از قرآن پیدا می کنند و قلب خود را زنده می کنند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان در مذمت فراموشی به عنوان یکی از آفات، عنوان کرد: قبل از انقلاب17 سد داشتیم و بعد از انقلاب اسلامی این تعداد یه ۱۷۰ رسیده است، زمانی به وزیر نیرو گفتم اگر ۸۰ سد را درست ساخته بودیم و برای رای جمع کردن نبود، امروز وضع کشاورزی ما این نبود.

وی با بیان اینکه هنوز ما نمی فهمیم که آمریکا شیطان بزرگ است به چه معناست، افزود: امام(ره) با استفاده از قرآن به چنین درکی رسیده بود، وقتی قرآن می گوید یهود و‌ نصاری تا وقتی از آنها متابعت کنید و‌از دین خود دست بردارید راضی نمی شوند بدین‌معناست که حتی اگر انرژی هسته ای و نیروی نظامی خود را تعطیل کنیم هم آمریکا و اسراییل از ما دست بر نمی دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: طبق گفته قرآن، مسلمانان نباید یهود و نصاری را ولیّ خود بگیرند، چرا که اینها دست در دست هم دارند و هرکس از مسلمانان با اینها باشد از ما نیست.

وی ادامه داد: قرآن کریم می فرماید،  افرادی که در قلب خود مرض دارند به سرعت به طرف این ها می روند چراکه این افراد از استکبار هراس دارند، یادشان رفته که به آنها گفته شده استقامت بورزند و تقوا داشته باشند تا به آنها ضرری نرسد. در این راه ممکن است تعدادی از امت کشته شوند، شهادت ضرر نیست، بلکه باعث عزت دین خواهد شد

مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان به نفرات برتر ایده پردازان قرآن توصیه کرد: عذاب نرم خداوند را به نمایش درآورید، چرا که در عذاب نرم‌ مردم‌در آتش دنیا می سوزند و به قلبشان مُهر زده شده اما خودشان نمی فهمند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha