پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ملاک حب و فرح انسان را خوشحالی اولیاء الهی دانست و گفت: اهل‌بیت(ع) وقتی خوشحال می‌شدند که عدل برپا می‌شد و همه چیز بر پایه عدل بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی شب گذشته در دیدار شعرای مذهبی‌سرای بیرجند گفت: تولی و تبری که گاه درفروع دین و گاه در اصول دین و گاه بصورت مستقل ذکر شده است به عنوان اصول ایمان غالب تعبیرات است.

وی با بیان اینکه دین نزد خدا حق است گفت: واقعیت این است که هم حقیقت هر انسانی در حب و بغضش مشخص می‌شود و هم حقیقت در دین او تعریف می‌شود و مضامین روایات نیز بر همین اساس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: آنچه در اخلاق، کردار و موضع از انسان حاصل می‌شود، مظاهر حب و بغض است.

عبادی با بیان اینکه آنچه در مظاهر وجود انسان قابل درک می باشد، حب و بغض است، تصریح کرد: وقتی دین انسان حب به مطامع دنیوی شود، چنین انسانی فاسد است و نمی تواند بسوی کمال و معنویت حرکت کند

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، قرارگیری دو حب در عرض یکدیگر را محال دانست و افزود: انسان صدها چیز را دوست دارد ولی در عرض یکدیگر نیستند

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به ویژگی دیگری از حب و بغض، گفت: حب قابل تعدد نیست، بلکه بصورت سلسله مراتب است، چرا که اساس دین حب و بغض است .

وی همچنین حب و بغض را به دو بخش مجازی و حقیقی تقسیم کرد و بیان داشت: درحب مجازی انسان گول خود را می‌خورد و حب حقیقی زمانی حاصل می‌شود که سنخیت حاصل می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ملاک حب و فرح انسان را خوشحالی اولیاء الهی دانست و یادآور شد: اهل‌بیت(ع) وقتی خوشحال می‌شدند که عدل برپا می‌شد و همه چیز بر پایه عدل بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه حب مسئله‌ای تحمیلی نیست، گفت: انسان وقتی کیفیت و سنخیت را پیدا کند خاصیت نیز حاصل می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اشعار شاعران نیز برخاسته از حب و بغض است و جز حب به خدا امکان ندارد حب به معنی صحیحش در انسان وجود داشته باشد.

پایان این جلسه باشعر خوانی شعرای مذهبی‌سرا همراه بود

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha