جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور بر لزوم انس هرچه بیشتر طلاب با کتب شهید مطهری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‎الاسلام والمسلمین ملکی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه معاونان تهذیب حوزه در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم، گفت: قرن، قرن قرآن است و در ذیل آیات است که معانی روایات معنی پیدا میکند؛ در بحث سبک زندگی قرآنی یک گروه 15 نفره فعال در سطوح عالی آموزش‎های تخصصی را طی کرده ‏اند و قرار است به شکل استانی، کارگاه‎هایی را برای اساتید و معاونان تهذیب در موضوع سبک زندگی قرآنی برگزار کنند.

وی گفت: یکی از مهمترین طرح‎هایی که در حوزه دنبال می شود، طرح مطالعاتی شهید مطهری است و تایید صددرصدی کتب شهید مطهری توسط یک مرجع و شخصیت بی نظیر تاریخ همچون امام راحل نشان می دهد که این مساله چقدر واجب است و باید این طرح در حوزه به شکل جدی دنبال شود.

وی افزود: این مساله به حدی مهم است که باید طلاب با این کتب، انس داشته باشند؛ زیرا این کتب بیشنی کامل و جدی و همه جانبه وبسیار پخته و عمیق به طلاب ارایه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با ذکر این مطلب که عمل به آموزه های قرآن از مهمترین اهداف طلبگی است، گفت: خداوند متعال ما را به رعایت تقوای الهی به عنوان بهترین آورده انسان برای معاد امر کرده است.

وی افزود: خداوند در آیه 8 سوره حشر مومنان را خطاب قرارداده است؛ مستحب است که زمانی که "یا ایهاالذین آمنوا" از قرآن شنیده می شود، لبیک بگوییم؛خداوند در اینجا جمله ای را بین دو امر به تقوا بیان می کند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه بیان کرد: خداوند بیان می کند که مومنان باید مراقبت باشند که چه چیزی برای فردای خود می‎فرستند؛ هر کسی حرفی به زبان می‎آورد و یا سکوتی می‎کند و یا عملی انجام می‎دهد، برای قیامت خود ارسال می‎کند؛ چه نیکو است که این عمل، خیرات برای آخرت باشد.

وی گفت: بسیاری از افراد، اول، وسط و آخر عمل خود را بد انجام می‎دهند؛ برخی از افراد در دقایق آخر، همه اعمال خود را از دست می دهند؛ علامه طباطبایی، "واتقوالله" دوم را مبنی بر همین مراقبه تفسیر کرده‎اند؛ سپس خداوند خود را خبیر معرفی می‎کند تا به ما گوشزد کند که به همه آنچه برای قیامت ارسال می‎کنیم خبیر است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی اظهارکرد: در روز گذشته مباحثی پیرامون تکمیل این طرح بیان شد از جمله این نظرات که توسط مدیران حوزه و معاونان تهذیب استان‎ها بیان شد می‎توان به ایجاد زیرساخت‎های لازم برای ایجاد امکان اجرا، تنظیم وقت با آموزش برای وقت‎ خاص برای اجرای طرح، توجه بیشتر به مساله خانواده، اعزام اساتید به استان‌ها با رویکرد تهذیبی، توجه به مفهوم انقلابی بودن طلاب و.... اشاره کرد.

وی گفت: زمانی که طرحی وجود دارد، ذهن همه درگیر می‎شود ولی وقتی برنامه‎ای وجود ندارد مشکل ایجاد می‎شود؛ این طرح این مزیت را دارد که همه را درگیر یک کار مشخص می‎کند؛ همچنین استان‎ها باید این طرح را اجرا کنند ولی اگر نتوانستند همه طرح را اجزا کنند می توانند تلاش خود را برای انجام بهتر این امور انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha