پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 429698
۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
مراسم سوگواری

حوزه/ یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش بسیار تاثیر‌گذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه (س)، دختر سه‌ساله امام حسین (ع) بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، اعظم تاروردی، امروز در مراسم سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) که در مدرسه امام صادق(ع) شهرستان بویین زهرا برگزارشد، گفت: یکی از شهیدان قیام حسینی که نقش تاثیر‌گذاری در تبدیل واقعه عاشورا به یک جریان سیال تاریخی داشت، حضرت رقیه(س)، دختر سه‌ساله امام حسین(ع) بود.

وی ادامه داد: حضرت رقیه(س)، در واقعه عاشورا حضور داشتند که پس از روز دهم محرم، همراه با دیگر اسیران کربلا، توسط سپاه یزید به شام برده شدند و پس از تحمل سختی‌های فراوان، در آغازین روزهای ماه صفر به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد:  امام حسین(ع) برای دین، قرآن و نماز به شهادت رسیدند و حسینی شدن به این معناست که اکنون ما راه و هدف این شخصیت والا مقام را به نحو احسن انجام دهیم.

تاروردی خاطرنشان کرد: اگر در راه امام حسین(ع) با اخلاص قدم برداریم نه تنها خداوند، بلکه سیدالشهدا(ع) هم به ما نظر می‌کند و  می‌توانیم زندگی خود را حسینی می‌سازیم..

وی افزود:  برکت از لحاظ معنوی بی‌حد و حساب است و قابل بیان نیست و از لحاظ مادی نیز خداوند زندگی تمام کسانی را که در راه امام حسین(ع) قدم برداشتند، تامین کرده و وجود برکات عاشورا در زندگی به خوبی قابل مشاهده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha