پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هزاران نفر از نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در منچستر بازدید کردند

حوزه/ نمایشگاه سبک زندگی اسلامی که روز گذشته در شهر منچستر انگلستان برگزار شد، هزاران بازدیدکننده از سرتاسر انگلستان را به خود جذب کرده، تجار و شرکت‌های اسلامی محصولات و خدمات‌شان را به مردم ارائه دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آناتولی، نمایشگاه سبک زندگی اسلامی که روز گذشته در شهر منچستر انگلستان برگزار شد، هزاران بازدید کننده را از سرتاسر انگلستان جذب کرد.

رئوف میرزا یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه سبک زندگی اسلامی گفت: هدف ما این بود که نور مثبتی به زندگی مسلمانان در انگلستان بتابیم. ما در سه سال گذشته سعی داشته‌ایم جنبه‌های متعادل و مفرح زندگی مسلمانان انگلیسی را به مردم نشان دهیم و تجار و شرکت‌های اسلامی از سرتاسر انگلستان برای شرکت در این نمایشگاه حضور داشتند. هدف اولیه ما جذب 15 هزار بازدیدکننده بود.

این گردهمایی بسیاری از شرکت‌های تجاری اسلامی و نهادهای مسلمانان را در انگلیس دور هم جمع کرده است. گروهی از اعضای انجمن پزشکان مسلمان نیز به بازدیدکنندگان خدمات درمانی ارائه دادند.

نمایش سه بعدی «فاجعه نوار غزه»

یک سازمان خیریه در این نمایشگاه،  فیلم سه بعدی خرابی‌ها و ویرانه‌های نوار غزه و وضعیت دشوار زندگی مردم فلسطین در سرزمین‌های اشغالی را با استفاده از عینک‌های مجازی سه بعدی به مردم نمایش داد.

یکی از بازدیدکنندگان در این باره گفت: سازمان خیریه «طلب انسانی» فیلم سه بعدی از ساختمان‌های خرابه و کودکان فقیر غزه را برای ما به نمایش گذاشت. ما عینک‌های مجازی سه بعدی را روی چشم‌مان گذاشتیم و توانستیم وضعیت وخیم مردم در غزه را ببینیم.

آثار هنری زیبای اسلامی

در این رویداد همچنین نمایشگاهی از آثار هنرمندان اسلامی به نمایش گذاشته شد.

رناز شهید هنرمند مسلمان درباره الهام‌بخشی از اسلام برای ایجاد پرتره زیبای خوشنویسی می‌گوید: من از طرح‌های هندسی اسلامی بهره بردم. بسیاری از غیرمسلمانان به این طرح‌ها ابراز علاقه نشان داده‌اند و عده زیادی بوده‌اند که خواهان آشنایی با فرهنگ اسلامی ما، مذهب‌مان و چگونگی خلق این آثار هنری بوده‌اند.

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در منچستر

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در منچستر

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در منچستر

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در منچستر

نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در منچستر

 

لازم به ذکر است نخستین نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در سال 2015 در لندن برگزار شد. این مراسم دو روزه تا بعد از ظهر یکشنبه ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha