جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سبحانی

حوزه/ حضرت آیت‌الله سبحانی گفتند: در میانمار حاکمان و سران دولت این کشور مسلمانان و زن و بچه‌های مظلوم و بی‌دفاع را از محل زندگی و خانه و کاشانه خود بیرون می‌کنند، چراکه آن‌ها از مبدأ بافکر و منطق اسلام و مسلمانان مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت‌الله‌ سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مصلحت‌اندیشی در امور تصریح کردند: روال و رویه عقلا این بوده که همیشه و همواره خیر کثیر را بر شرّ قلیل مقدم داشته‌اند.

ایشان با لزوم عمل به طریق عدل و عدالت در منطق دین مبین اسلام گفتند: عقلا در مکتب اسلام همیشه به قول و گفتار عادل و درست عمل کرده‌اند و شرع مقدس و دین مبین اسلام نیز همواره این نوع از عمل و رفتار را مورد تأیید و امضای خود قرار داده است.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم بابیان حدیث شریفی از امیرالمؤمنین(ع) عنوان کردند: امیدواریم در کشور میانمار مسلمانان از زیر ظلم حاکمان جبار و ستمگر رهایی پیدا کنند.

حضرت آیت الله سبحانی ادامه دادند: در میانمار حاکمان و سران دولت این کشور مسلمانان و زن و بچه‌های مظلوم و بی‌دفاع را از محل زندگی و خانه و کاشانه خود بیرون می‌کنند، چراکه آن‌ها از مبدأ بافکر و منطق اسلام و مسلمانان مخالف هستند.

ایشان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره جبار بودن خداوند متعال تأکید کردند: خداوند متعال درآیات قرآن کریم بیان داشته‌اند که شکست مؤمنان را جبران خواهد کرد به شرطی که مقداری آن‌ها نیز مقداری گرفتاری و بلا را تحمل کنند و بعدازآن گشایش و پیروزی فرامی‌رسد.

حضرت آیت‌الله سبحانی با تأکید بر این نکته که مهلت و فرصتی که خداوند به کافران و ستمگران داده روزی به پایان خواهد رسید؛ خاطرنشان کردند: فرصت و مهلتی که خداوند به کافران داده به خاطر این است حکمشان به پایان برسد.

ایشان با بیان محسنات و نتایج مثبت تحمل گرفتاری و مشکلات توسط مؤمنان الهی تأکید کردند: درآیات قرآن کریم تصریح‌شده است که تحمل گرفتاری‌ها و تنگی‌های زندگی سبب می‌شود تا مؤمنان در برابر حوادث و پیشامدهای زندگی مانند آهن آبدیده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha