شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان از راه اندازی کانون مطالعات تفسیری خبر داد و گفت: این کانون با ۷۰۰ نفر عضو و در قالب ۴۰ حلقه تفسیری هر هفته با موضوع قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فعالیت دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی در دیدار مدیر حوزه علمیه خراسان با آیت الله اشرفی شاهرودی از اساتید خارج این حوزه در بازدیدی که از دفتر و مرکز تحقیقات اسلامی انجام شد، با بیان اینکه برای ورود به مسائل مستحدثه، روش شناسی و پرورش آن و در نتیجه تبدیل به سلسله محصولات علمی و اجتهادی نیاز است، گفت: این امر به افرادی با دیدگاه های نظریه پردازی و گروه های تحقیقاتی نیاز دارد.

وی از راه اندازی کانون مطالعات تفسیری خبر داد و یادآور شد: این کانون با 700 نفر عضو و در قالب 40 حلقه تفسیری هر هفته با موضوع قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه با نظارت اساتید مشهد تشکیل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در ادامه به فعالیت های تهذیبی و اخلاقی و تدوین نظام نامه های مربوطه اشاره و از برگزاری جلسات منظم اخلاق و مسائل سیاسی در مدارس علمیه و به صورت عمومی خبر داد.

وی مسئله توجه به نخبگان و استعدادهای برتر و شناسایی و ساماندهی آنان را از برنامه های در دست اقدام دفتر مربوطه دانست که در حوزه علمیه خراسان پیگیری می شود و نسبت به آن برنامه ریزی شده است. 

انتهای پیام/313/25
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha