جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
استاد رشاد نشست فقه حکومتی

حوزه/ دبیر دومین گردهمایی هم اندیشی فقه حکومتی بر لزوم برگزاری جلسات علمی پیرامون این موضوع در فضایی مومنانه، همدلانه و جدی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، حجت‎الاسلام والمسلمین محمدی ظهر امروز در دومین گردهمایی فقه حکومتی در مرکز فرهنگی 313 جمکران برگزار شد گفت: هم اندیشی با حضور فعالان علمی و مدیریتی در یک هم اندیشی در عرصه فقه حکومتی در دی ماه برگزار می شود و دو ماه یک بار این بحث در موضوعات عینی مرتبط با انقلاب اسلامی برگزار می‎شود.

دبیر دومین گردهمایی هم اندیشی فقه حکومتی افزود: گردهمایی فعالان علمی عرصه فقه حکومتی را از مهمترین عامل تشکیل این گردهمایی عنوان کرد و گفت: مناسب بود که بود که فعالان و پژوهشگران فقه حکومتی در یک جمع صمیمی حضور یافته و مباحث هم را تعقیب کنند.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدی نقد جدی درون گفتمانی که مومنانه همدلانه و جدی را از دیگر اهداف مهم در برگزاری این برنامه عنوان کرد و تصریح کرد: باید در این فضای صمیمی از درون مباحث و چالش‎های نظریه فقه حکومتی را حل کنیم.

وی افزود: هدف دیگری که از برگزاری این هم اندیشی مد نظر است آن است که باید بتوانیم که فضای فقه حکومتی که ناظر به نیازمندیهای نظام اسلامی را به شکلی تقویت کنیم تا امکان ایستادگی در مقابل جبهه فکری سکولار فراهم کنیم.

دبیر دومین گردهمایی هم اندیشی فقه حکومتی بیان کرد: اگر جریان فقه حکومتی در این عرصه دغدغه مند است باید پایههای فکری خود را در یک قالب علمی تقویت کند که بتواند در مسایل اصلی انقلاب اسلامی نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: هم اندیشی نیازمند نیازمند مشارکت جدی است که در این عرصه پژوهشگران باید با حضور خود و ایده پردازی گامی در جهت رفع نیازهای جدی نظام اسلامی بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha