پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌‌الاسلام اکبری سپاه قم

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان قم گفت: قشر روحانی بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرد از این رو رسالت مهمی در پرداختن به زندگی نامه این شهدای گران قدر بر عهده ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن اکبری در جلسه کنگره ستاد شهدای روحانی در قم عنوان کرد: شهدای روحانی همچون دیگر شهیدان گرانقدر جان خود را که عزیزترین سرمایه زندگی شان بوده در طبق اخلاص نهاده و تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند.

دبیر کنگره شهدای روحانی قم افزود:این شهیدان برای حفظ دین و ارزش های الهی جان خود را نثار کردند همه شهدا برای ما عزیز هستند اما باید بدانیم طبق منویات رهبری شهدای روحانی امام زادگان حوزه های علمیه می باشند.

وی تصریح کرد:یکی از کارهای مهم پرداختن به زندگی پربار شهدای روحانی می باشد که در عرصه های گوناگون پیشتاز بوده اند در این راستا گرامیداشت شهدای روحانی در بسیاری از استان ها برگزار شد و قم به همراه استانی دیگر باقی ماند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اکبری بیان کرد:قم بانی این امر بزرگ است اصل این برنامه بر عهده حوزه می باشد طبق ابلاغیه از سوی ستاد متمرکز،نمایندگان ولی فقیه روسای کنگره و مسئول نمایندگان سپاه استانی نیز در این کنگره دبیر هستند.

وی گفت:  در قم مشارکت عمومی در برگزاری این یادواره دخیل است و همه در آن مسئولیت دارند و حوزه و شورای عالی حوزه در راس آن  قرار دارند.

دبیر کنگره شهدای روحانی قم یادآور شد:در قم در 4 مقطع شهید داریم، از قبل از انقلاب و روزهای آغازین 10 مجتهد شهید را تقدیم انقلاب کردیم که شاخص ایشان آیت الله سعیدی و آیت الله غفاری است.

وی خاطرنشان کرد:دسته دیگر از شهدای روحانی در طول انقلاب و حین انقلاب به شهادت رسیدند همچنین شهیدان ترور و شهیدان در دفاع مقدس و شهیدان جنگ نیابتی در دفاع از حرم نیز جزء شهداء هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اکبری اظهار داشت: در رابطه با شهدا نمی توان قشری بحث کرد اما بیشترین شهید را قشر روحانیت تقدیم انقلاب کرد اولین شهید مدافع حرم نیز روحانی بود این ها بانیان انقلاب بودند با توجه به جایگاه مهم قم این شهدا به این شهر منتسب هستند.

وی تصریح کرد: این جلسه در خصوص هم افزایی و مساعدت های مادی و معنوی در گرامیداشت شهداست با نگاه عمیق حوزه های علمیه می توان این کنگره را برگزار کرد.

دبیر کنگره شهدای روحانی قم گفت: یادواره شهدای روحانی باید در تراز قم انجام گیرد و الگوئی برای همه یادواره ها گردد در این باره خوشبختانه به سراغ مدیران زیادی رفته ایم، اکثر مدیران نیز استقبال خوبی داشته اند.

وی بیان کرد: فعالیت هایی برای برخی از شهیدان مانند شهید محلاتی و میثمی در قم انجام گرفت همچنین برگزاری یادواره های محلی در سطح مدارس نیز ازجمله برنامه ها می باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اکبری عنوان کرد: با همت حوزه های علمیه و شورای مدیریت انتظار است این کنگره در شان قم برگزار شود تا در پیشگاه شهداء سرافکنده نباشیم.

وی همچنین یادآور شد:خاطرات حدود ۱۰۰ فرمانده عالی جنگ که با شهدای روحانی هم‌رزم بوده‌اند در حال جمع‌آوری برای نشر است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه استان قم بیان کرد: بسیاری از شهدای روحانی از مفاخر هستند با توجه به اینکه وجود مراجع، حوزه علمیه و خاستگاه اصلی انقلاب بودن از جمله ویژگی‌های قم است، باید از آنان برای برگزاری کنگره شهدای استان قم استفاده کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha