شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: برای پيشرفت حوزه‌های علميه در استان، لازم است زیرساخت‌های علمي و آموزشی در خراسان شمالی توسعه يابد، چرا كه در خراسان شمالي استعدادهاي فراواني براي تحصيل و ترقي در حوزه‌های علميه وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام امید سعادتی، صبح امروز در جمع اعضای شورای حوزه علمیه استان، اظهار داشت: برای پيشرفت حوزه‌های علميه در استان، لازم است زیرساخت‌های علمي و آموزشی در خراسان شمالی توسعه يابد، چرا كه در این استان استعدادهاي فراواني براي تحصيل و ترقي در حوزه‌های علميه وجود دارد .

وی بر ضرورت تجهیز و توسعه زیرساخت‌های علمی و آموزشی حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد و افزود: کمبود فضاهای علمی، آموزشی و کتابخانه‌ای مدارس علمیه استان یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان مدارس و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به كمبودهاي حوزوي در استان ازجمله نيازهاي مربوط به زیرساخت‌های مدارس علميه، استادسراها، توسعه فضاهاي آموزشي، تجهيز کتابخانه‌ها و غيره، گفت: با توجه به ظرفيت محدود خيران و واقفان در استان خراسان شمالي، نمی‌توان براي رفع اين کاستی‌ها تنها منتظر اقدام خيران ماند بلكه لازم است مديران و مسئولان دولتي در استان نيز در راستاي بخشنامه جديد وزارت كشور، نسبت به تأمين و تكميل زیرساخت‌های حوزوي در خراسان شمالي اقدام كنند.

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر این کمبودها رفع شود، طلاب با دغدغه کمتری به امر تحقیق و پژوهش می‌پردازند که این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولان و خیران استان است.

وی با بیان اینکه افزایش و تجهیز فضاهای علمی و آموزشی مدارس علمیه هر سال صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: از لحاظ فضا و امکانات آموزشی مدارس علمیه خراسان شمالی فاصله زیادی تا جایگاه مطلوب دارند که تجهیز این مدارس نیازمند توجه متولیان امر و ورود بیشتر خیران به این حوزه است.

حجت‌الاسلام سعادتی افزود: تجهیز علمی و آموزشی مدارس علمیه استان هرچند سال و بعد از نیازسنجی صورت می‌گیرد که با توجه به اینکه تنها بخشی از نیازهای این مدارس را تأمین می‌کند، نمی‌تواند نیاز علمی و آموزشی طلاب را به طور کامل فراهم کند.

وی کمبود فضاهای کتابخانه‌ای مدارس علمیه استان را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های طلاب دانست و گفت: طلاب برای امور تحقیقاتی و پژوهشی خود نیاز مبرمی به کتابخانه‌ای مجهز دارند تا بتوانند تحقیقات خود را با دانش و بصیرت علمی بیشتری انجام دهند که متأسفانه در این بخش هم کمبودهای بسیاری وجود دارد.

مسئول جذب و پذیرش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به وجود کمبودهای علمی و آموزشی متعدد در حوزه علمیه خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: با وجود این کمبودها، وضعیت طلاب و اساتید این حوزه خوب و مطلوب است و بیشتر طلاب استان ممتازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha