جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موکب

حوزه/ مدیر کل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه ۸ درصد نیات واقفان در استان مرتبط با اربعین است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال در ۸ موکب، به ۱۰هزار زائر اربعین حسینی خدمت رسانی کنیم.

حجت الاسلام منصور هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با اعلام این خبر، اظهار داشت: تا کنون 7 کاروان پیاده از استان خراسان جنوبی برای حضور در اربعین حرکت خود  را از بقاع متبرکه آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه به منظور تسهیل سفر هدیایای معنوی از سوی بقاع به زائران اعطا می‌شود، افزود: پیش بینی می‌شود امسال به بیش از 10 هزار زائر اربعین خدمت ارائه شود.

مدیر کل اوقاف وامرو خیریه خراسان جنوبی گفت: 8 درصد نیات واقفان در خراسان جنوبی مرتبط با اربعین است که پیش بینی می‌شود اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان برای این منظور وبه همین راستا برای خدمت رسانی به زئاران امام رضا(ع) از محل نیات واقفان هزینه شود.

حجت الاسلام هاشمی از راه اندازی 8 موکب برای ارائه خدمات به زائران در مسیر پیاده روی اربعین خبر داد و افزود: از مجموع این موکب ها دو موکب در استان خراسان جنوبی و دو موکب در سیستان وبلوچستان برای خدمت رسانی به زائران پاکستانی برپا شده است.

وی ادامه داد: موکب های خراسان جنوبی در استان سیستان وبلوچستان در نقطعه صفر مرزی میر جاوه وموقوفه زائر سرای امام رضا(ع) در زاهدان برپا شده است.

مدیر کل اوقاف وامرو خیریه خراسان جنوبی گفت: زائران ایرانی که به زیارت امام حسین(ع) مشرف می‌شوند در شش نقطه در خراسان جنوبی از آنها پذیرایی می‌شود و این موکب ها در محل مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و امامزاده سید علی(ع) نهبندان، امامزاده باقریه در بیرجند، امامزاده مزار ساقی، امامزاده زید الذار قاین، امازادگان فردوی پذیرای زائران اربعین هستند.

هاشمی افزود: پذیرایی صبحانه، نهار و شام زائران و اسکان شبانه از جمله خدماتی است که در این مواکب ارائه می‌شود.

وی  از برگزاری طرح قدم های آسمانی به سوی امام مهربانی در استان خبر داد و گفت: در راستای این طرح به زائران کاروان پیاده که به سمت مشهد الرضا در حرکت هستند نیز خدمات رسانی می شود.

انتهای پیام/ش

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha