شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، عشق به امام حسین(ع) را حرکت در مسیر تعالی دانست و گفت: عشق به امام حسین(ع) انسان‌ها را مجنون کرده و اوج محبت، وحدت و دلدادگی نسبت به یکدیگر را در روح و جانشان قرار داده است! پس اگر می‌بینید میلیون‌ها زائر متحد و یکپارچه به‌سوی هدفی واحد حرکت می‌کنند، تنها به دلیل عشق بی‌کران به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه توفیق زیارت اربعین بهترین موهبت الهی برای انسان‌هاست، اظهارداشت: خوشا به حال کسانی که با پای پیاده به زیارت اربعین می‌روند.

امام جمعه اهواز، شکر نعمت زیارت اربعین را واجب خواند و تصریح کرد: الحمدلله سال به سال شاهد آن هستیم که اربعین حسینی(ع) با عظمت و شکوه بیشتری برگزار شده و این مهم نعمتی الهی و توفیق بزرگی از جانب خداوند متعال است که شکر آن بر همه مردم واجب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) در باب زیارت حضرت سیدالشهدا در روز اربعین، گفت: روایتی از امام حسن عسکری(ع) معروف است که حضرت ۵ عامل را نشانه ایمان دانسته‌اند که آخرین آن «زیارت اربعین سیدالشهدا(ع)» است.

آیت الله موسوی جزایری، یکی از ویژگی‌های شاخص زیارت اربعین را «جایگاه تربیتی» آن خواند و اظهارداشت: زیارت اربعین امام حسین(ع) بالاترین مکتب تربیتی بوده و انسان را به صراط مستقیم هدایت می‌کند، و در همین راستا نیز یکی از علمای بزرگ در کتاب خود این‌گونه آورده که «قد اهتدى بالحسین(ع) علی الحق کثیرون» یعنی «در زمانی که همه وسایل تربیتی عاجز بود تنها توسل به خامس آل عبا سیدالشهدا(ع) است که افراد گمراه را هدایت کرد»؛ از این رو تربیت روح انسان از برکات حرکت در مسیر امام حسین(ع) و حرکت در مسیر تعالی است.

وی در پایان گفت: عشق به امام حسین(ع) انسان‌ها را مجنون کرده و اوج محبت، وحدت و دلدادگی نسبت به یکدیگر را در روح و جانشان قرار داده است! پس اگر می‌بینید میلیون‌ها زائر متحد و یکپارچه به‌سوی هدفی واحد حرکت می‌کنند، تنها به دلیل عشق بی‌کران به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha