جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان مسلمان در پنسیلوانیا «روز حجاب» برگزار می‌کنند

حوزه/ جمعی از دانشجویان مسلمان در دانشگاه مری‌وود در پنسیلوانیای آمریکا برای نخستین بار قصد دارند به منظور ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی، همچنین ابراز همدلی با بانوان مسلمان «روز حجاب» برگزار کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، جمعی از دانشجویان مسلمان در دانشگاه مری‌وود در شهر اسکرانتون واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا برای نخستین بار قصد دارند «روز حجاب» برگزار کنند. این رویداد قرار است 15 نوامبر در ساعت 5 بعد از ظهر برپا شود. دو روز قبل از آن نیز یک نشست اطلاعاتی به منظور آشناسازی دانشجویان در دانشگاه با دین اسلام و حجاب اسلامی برگزار خواهد شد. قرار است در این سمینار چگونگی پوشیدن «حجاب» و اهمیت آن در «اسلام» توضیح داده شود.

سلما احمد، دانشجوی سال اول تغذیه و یکی از برگزارکنندگان این مراسم می‌گوید: هدف از این گردهمایی ایجاد اتحاد و ابراز همبستگی با دختران محجبه در دانشگاه است. ما قصد نداریم شما را مجبور کنیم به دین اسلام بگروید یا اسلام بیاورید، بلکه هدف ما ابراز همبستگی با بانوان مسلمان و آشناسازی دانشجویان درباره اهمیت حجاب در اسلام است.

"مایک کارون" که در هماهنگی این مراسم همکاری می‌کند می‌گوید: هدف ما تمرکز بر روی دین میان فرهنگی است، از همان آغاز نظرات مختلفی در این باره دریافت کردیم، تعداد زیادی بودند که از اجرای این گردهمایی استقبال کرده و نسبت به آن علاقه نشان دادند، اما در مقابل کسانی هم بودند که در فیس بوک نظرات منفی می‌گذاشتند.

باید به حجاب اسلامی افتخار کرد

احمد درباره وضعیت زنان مسلمان در جوامع غربی و اهمیت حجاب می‌گوید: کسانی بودند که نظرات نفرت محور و گاها اهانت آمیز می‌گذاشتند، اما ما قصد داریم اجازه ندهیم منفی‌نگری مانع کارمان شود. من و هیچ دختر مسلمان دیگری نباید نسبت به دین و ایمانی که داریم احساس شرمندگی داشته بلکه به آن افتخار می‌کنیم. حجاب در اسلام ارتباطی با سرکوب ندارد و زنان مسلمان به خواست خودشان حجاب به سر می کنند.

کارون نیز درباره چالش‌های پیش روی دختران مسلمان می‌گوید: دختران و زنان مسلمان نباید از اینکه حجاب به سر بگذارند بترسند. حجاب دلایل متعددی دارد و ما نیز این مراسم را برای تفریح و سرگرمی برگزار نمی‌کنیم، بلکه هدف ما آموزش و بیدارسازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha