پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال

حوزه/ امام جمعه میاندوآب گفت: رانت و رانت‌خوارها کمر اقتصاد مملکت را شکسته است دولت و مسئولان نظام باید با از بین بردن این موانع معیشت مردم را بهبود ببخشد.

حجت الاسلام حمید حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اهتمام به معیشت مردم را مهم عنوان کرد و  اظهار داشت: از پیامبراکرم(ص) روایت است که فقر و مشکلات مالی انسان را به سوی کفر و بی‌دینی سوق می دهد.

وی افزود: فاصله طبقاتی باید در جامعه از میان برداشته شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از سرقت‌ها و نابسامانی‌های موجود در کشور به واسطه همین فاصله طبقاتی پدید آمده است .

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: حل مشکلات معیشتی مردم مهمترین موضوع است، زیرا که در صورت نبود معیشت مناسب، جامعه به بیراهه کشیده خواهد شد و از مسیر اصلی خود که همان مسیر دین و اسلام است، فاصله خواهد گرفت.

حجت الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و قدرت سیاسی سه محور اصلی اقتدار حاکمیت یک کشور و یا یک جامعه است و در صورت نقصان در هر یک از این سه مورد، آن جامعه دچار تزلزل خواهد شد.

وی اذعان داشت: اقتصاد کشور باید درون‌زا و به شکل مقاومتی پیش برود، تا بدین‌سان فاصله طبقاتی از میان برداشته شود و مردم در رفاه زندگی کنند.

امام جمعه میاندوآب افزود: متاسفانه در برخی مواقع تضاد دریافت دستمزد در میان افراد فعال در ادارات و نهادهای دولتی بسیار بالا است و این مسئله برای اقتدار یک نظام اسلامی بسیار نگران کننده است، زیرا در یک کشور اسلامی نباید فاصله طبقاتی وجود داشته باشد و این تفاوت دستمزدهایی که در کشور ما وجود دارد، کاملا غیرمنصفانه است و مسئولان حتما باید در این خصوص چاره‌ اندیشی کنند.

حجت الاسلام حسن‌زاده یادآور شد: دولت و مسئولان نظام باید مسیر رانت و رانت‌خواری را در کشور مسدود کنند تا اقشار فقیر در جامعه بیش از این تحت فشار فقر و مشکلات اقتصادی قرار نگیرند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha