شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیاستمداران فرانسوی، نماز خواندن مسلمانان در خیابان‌ را مختل کردند

حوزه/ شهردار پاریس به همراه جمعی از سیاستمداران فرانسوی رو گذشته به تجمع اعتراضی مسلمانان و نماز خواندن آن‌ها وارد شده و با خواندن سرود ملی با صدای بلند سعی در بهم زدن نماز جماعت را داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از رسانه‌های غربی، شهردار پاریس به همراه جمعی از سیاستمداران فرانسوی رو گذشته به تجمع اعتراضی مسلمانان و نماز خواندن آن‌ها وارد شده و با خواندن سرود ملی با صدای بلند و ایجاد اختلال سعی در بهم زدن نماز جماعت مسلمانان را داشتند.

نزدیک به 100 سیاستمدار فرانسوی و همراهان‌شان، با حضور در  مقابل صفوف نماز جماعت صدها تن از مسلمانان که در اعتراض به بسته شدن نمازخانه آن‌ها در خیابان برگزار شده بود، با خواندن سرود ملی فرانسه با صدای بلند سعی در ایجاد اختلال و تنش داشتند.

گفتنی است مسلمانان فرانسوی در اعتراض به بسته شدن یکی از مساجد‌شان در حومه پاریس، در اقدامی اعتراضی، به خیابان‌ها ریخته و در آنجا به اقامه نماز جماعت پرداخته بودند. این اقدامات اعتراضی مسلمانان پاریس در پاسخ به بسته شدن مسجد آن‌ها در حومه شهری کلیشی در حدود چند ماه پیش بود. «رمی موسو» شهردار این منطقه مسجد مسلمانان را به یک کتابخانه تبدیل کرده است.

عبدالاکبر یکی از نمازگزاران در این باره گفت: مسلمانان مسجدشان را از دست داده‌اند.

وی افزود: ما مسلمانان نیز از این که هر جمعه به خیابان‌ها بریزیم و مجبور باشیم در چنین فضایی نماز بخوانیم، خوشمان نمی‌آید. ما شایسته یک مکان «موقر» و «با عزت» برای برگزاری نمازهای جماعت هستیم و حرکت سیاستمداران فرانسوی و آواز خواندن آن‌ها هنگام اقامه نماز جماعت نفرت انگیز بود.

این مسلمانان فرانسوی در این باره گفت: آن‌ها سرود ملی فرانسه را می‌خوانند و جوری برخورد می کنند که گویی ما شهروندان این کشور نیستیم و به سرود ملی کشورمان پایبند نبوده‌ایم! ما نیز فرانسوی هستیم! و گفتن زنده باد فرانسه را بلدیم!

نزدیک به 5 میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند و به دلیل کمبود مسجد در این کشور، مسلمانان فرانسوی مجبور به نماز خواندن در خیابان‌ها می‌شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha