شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ امضای تفاهم نامه بین مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: به منظور تربیت قضاتی در تراز جمهوری اسلامی بعد از یکسال کار مطالعاتی و پژوهشی ۳۰ شاخص و ویژگی قاضی در تراز نظام را تدوین کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه عصر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهارداشت: این تفاهم نامه با هدف تسهیل و همکاری بیش از پیش حوزه علمیه با قوه قضائیه تدوین و تنظیم شده و ان شاءالله با علمیاتی شدن آن شرایط جذب طلاب و فارغ التحصیلان این مرکز با سهولت بیشتری میسرّ خواهد شد.

وی یکی از ویژگی های این تفاهم نامه را کاهش معدل طلاب عنوان کرد و افزود: در این تفاهم نامه با توجه به اینکه طلاب و دانش پژوهان این مرکز تخصصی علم حقوق را به صورت کاملا تخصصی و مسلط فرامی گیرند شرط معدل جذب را از 17 به 16 کاهش داده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان داشت: یکی از ویژگی های دیگر این تفاهم نامه توجه به مساله بومی سازی قضایی است؛ چرا که تا کنون اقدام به تهیه 10 پژوهش غنی این خصوص داشته ایم چرا که مساله قضاوت یک شغل دانش بینان است و هر کسی نمی تواند وارد این عرصه شود.

قائم مقام مرکز آموزش قوه قضائیه با راه اندازی مرکز مشاوره روانشناسی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این مرکز، بسیاری از دغدغه ها و نیازهای حقوقی و قضائی برطرف خواهد شد و چه مناسب است چنین مرکزی نیز در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی تشکیل شود.

وی گفت: امید است با امضای این تفاهم نامه و تسهیل در امر جذب دانش پژوهان بخشی از بار فعالیت های معاونت منابع انسانی و اداره آموزش قوه قضائیه کاسته شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha