چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نماز

حوزه/ فرودگاه بین المللی اسلام کریموف تاشکند، پایتخت ازبکستان به زودی یک نمازخانه شبانه روزی مجهز به دستشویی و وضوخانه برای مسافران و زائران مسلمان راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از chelorg، فرودگاه بین المللی تاشکند، پایتخت ازبکستان، یک سالن نمازخانه برای مسافران و زائران مسلمانان افتتاح می‌کند.

نماینده و سخنگوی فرودگاه بین المللی اسلام کریموف در تاشکند، طی سخنانی در این باره گفت: به زودی یک سالن نمازخانه شبانه روزی در این فرودگاه برای اقامه نماز مسافران مسلمان راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی این نمازخانه قرار است در یکی از پایانه‌های فرودگاه تاسیس شده و به دستشویی و وضوخانه نیز مجهز خواهد شد.

به گفته مسئولان پرواز در ازبکستان، خطوط «هوایی ازبک» پروازهای دائمی به مکه دارد و ساکنان ازبک برای شرکت در مراسم حج به عربستان سفر می‌کنند. گفتنی است کل سهمیه زائران از ازبکستان به عربستان سعودی در سال 2017 برای برگزاری مراسم حج در مقایسه با سال 2016، افزایش 20 درصدی داشته و به 13 هزار و 200 نفر رسیده است.

لازم به ذکر است کشور ازبکستان جمعیتی معادل 32.5 میلیون نفر دارد که 94% جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می‌دهند. 3.5% ساکنان ازبکستان مسیحیان ارتدوکس بوده و بقیه متعلق به اقلیت‌های مذهبی دیگر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha