چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین، انس با قرآن را رمز موفقیت علامه طباطبایی دانست و تصریح کرد: این عالم بزرگوار به بحث تفسیر قرآن اهمیت زیادی داد و با نگارش کتاب تفسیر المیزان به شیعه آبرو بخشد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در جمع طلاب واساتید مدارس علمیه قزوین، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز ایام رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص)، به رحلت مفسر قرآن مرحوم آیت الله علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه باید در شناخت این شخصیت برجسته و معرفی آثار ایشان تلاش کنند، تا طلاب و روحانیون جوان بیش از پیش با چهره ممتاز و برجسته این عالم بزرگ و مفسر قرآن بیشتر آشنا شوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حیات طیبه این است که انسان تمام نیازهای روز را فهرست کند، به پیشگاه قرآن ببرد، از قرآن کریم جواب بگیرد و جواب این نیاز را با گفتار یا نوشتار به جامعه منتقل کند، اظهار کرد: کسی که ذره‌ای آمادگی داشته باشد قرآن کریم موجب رشد و نورانیت او می‌شود.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین، انس با قرآن را رمز موفقیت علامه طباطبایی دانست و  تصریح کرد: این عالم بزرگوار به بحث تفسیر قرآن اهمیت زیادی داد و با نگارش کتاب تفسیر المیزان به شیعه آبرو بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: این مفسر برجسته قرآن علاوه بر این که آثار ارزشمندی نظیر تفسیر المیزان از خود به جای گذاشت، توانست شاگردان برجسته و ممتازی در داخل ودر خارج از مرزهای کشور تربیت نماید.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، بر ضرورت انس بیشتر طلاب با قرآن تاکید کرد و گفت: طلاب باید بیش از پیش با قرآن انس بیشتری داشته باشند و در آیات نورانی قرآن تفکر و تدبر نمایید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین همچنین مطالعه و انس با نهج البلاغه را نیز بری طلاب و روحانیون ضروری خواند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha